Avatar billede Martin Jensen Praktikant
24. oktober 2017 - 17:34 Der er 7 kommentarer

Ny harddisk!

Hejsa allesammen! Jeg har lige købt en ny harddisk og sat den i men den går direkte ind i BIOS? er helt ny på det punkt her og troede jeg kunne installere Windows med det samme jeg havde sat den i.
Hvad skal jeg gøre for at kunne installere nyt windows og den ikke bare står i BIOS?

Håber I vil hjælpe en ny computer hoved!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2017 - 17:56 #1
Prøv at trykke på F12 med det samme når du tænder.
Få du her mulighed for at vælge boot mulighed?
Avatar billede Martin Jensen Praktikant
24. oktober 2017 - 18:09 #2
Det eneste jeg kan vælge er min nye harddisk eller disable og hvis jeg trykker på harddisken går den i sort 1sek og hopper tilbage i BIOS?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2017 - 18:14 #3
I bios har du ikke der en fane der hedder "boot" hvor du kan vælge det medie hvorfra du installerer Windows fra?
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2017 - 18:18 #4
Din nye harddisk er jo blank. Derfor kan din PC ikke starte.
Hvis det er Windows 10, du vil installere, så skal du først lave en USB stick med Windows 10. Derefter skal du trykke F12 som 220661 skriver i #1 og så boote fra denne.
Din USB skal så laves med den gamle harddisk eller på en anden PC. Nærmere herom på dette link
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2017 - 18:22 #5
#4 Tror kun at spørger kan se den nye harddisk når han trykker på F12 (se #2)
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2017 - 18:47 #6
#5, Kan ikke se han har en USB klargjort med Windows 10, så derfor mit svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2017 - 19:02 #7
#6 Ok :-)