Avatar billede ranni Forsker
29. august 2017 - 15:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genstarter uden varsel eller advarsel.

Hej.
Lenovo Z50 Win 10  64 8 Ram.
Min PC genstarter uden varsel.
Under brug af Pinnacle 17 til digitalisering af VHS bånd genstartes efter ca. 1 time.
Det eneste jeg kan se, er at den også taber meget på uret ???
Da jeg ikke taster noget som helst under procesen, er jeg vel i dette tilfælde uden skyld i miseren ???
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2017 - 16:20 #1
Hvordan er din strømstyring indstillet?
Står den til balanceret, eller har du høj ydeevne?
Har du ikke høj ydeevne skulle du måske prøve at oprette en og se om det hjælper
Avatar billede milter Ekspert
29. august 2017 - 17:06 #2
Prøv at kigge i Windows Event Viewer/ Log. Find en fejlmeddelelse, hvis tidspunkt stemmer overens med tidspunkt for genstarten. Måske kan det give et fingerpeg om, hvor fejlen opstår.

http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3128616/windows-event-viewer.html
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2017 - 17:41 #3
varme. når den bare genstarter, så er det for varmt.
den bruger en masse cpu kraft og bliver for varm, og smelter sammen.

åbn den og rens blæseren med en tandbørste, og check om den kører ordentligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2017 - 17:51 #4
Man kan med Speccy se hvor varm den er:
https://www.piriform.com/speccy
Hent free version
Avatar billede ranni Forsker
29. august 2017 - 21:13 #5
Tak for hurtig reaktion.
Jeg  har iflg. #1 stillet fra balanceret til max.strøm.
Min PC er meget lidt brugt indtil nu, folien sidder endnu omkring rammen på skærmen, så støv i mekanikken er 1. omgang udelukket.
Hvis den genstarter igen, må jeg se om jeg kan finde ud af de andre råd.
Avatar billede ranni Forsker
04. september 2017 - 19:40 #6
Det hjalp 220....
Tak for hjælpen !!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2017 - 16:38 #7
Velbekomme :-)