26. august 2017 - 07:01 Der er 10 kommentarer

Spildt vand på computer

Jeg havde lige hentet min søn hjem fra efterskole, hvorefter jeg ved uheld tabte lidt vand på computeren (stationær), mens den stod ude i gangen. Jeg havde dog ikke været opmærksom på, at jeg havde spildt, da det var mine kattes drikkeskål, som jeg skulle have fyldt nyt vand i. Min søn kommer så ned oppe fra sit værelse, og spørger om jeg har spildt vand på computeren, hvorefter jeg så siger, at det må være sket, mens jeg skiftede kattenes vand. Men det var ikke meget vand, der var spildt på den, men åbenbart nok til, at det forårsagede problemer.

Min søn tog den med ovenpå, og satte den til og tændte den. Det gik fint i starten, men så begyndte den pludselig at tænde og slukke hele tiden. Vi googlede det med vandskade, og fandt ud af, at graffikkortet måske havde taget skade. Vi tog det ud og føntørrede det, hvorefter vi satte det i igen. Men nu opstod så et andet problem. Computeren forblev død, og strømforsyningen fejlede ikke noget (har testet). Hvad gør vi så nu?

Mvh Annelise R.S.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2017 - 07:47 #1
du skulle have skilt den ad og tørret den fra starten af.
at han tæmdte den var dumt, nu er der kortsluttet noget og den er brændt af.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. august 2017 - 08:15 #2
Sidwave Ekspert har nok helt rett han og rådet han ga, vatn og kaffe nær data er ikke ok,
tenk om det hadde vert 96% og Brendevin det kunne ha tatt fyr det. Men du drikk vel ikke  Annelise men vatn er ille nok.
Jeg hadde en Katt den syntes at laptoppen var et ynnet sted og ta middagshvilen, laptoppen
Det var varm under, og pelsen  på Katta varmet også, klog av skade lærte jeg at nå skraller jeg på lokket,
Forresten ha en god helg alle.
Arne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. august 2017 - 13:36 #3
Hvad sker der helt præcist, hvis I prøver at starte PC'en uden grafikkort?

Hvis den ikke starter, så fjern en ting af gangen og prøv at starte op, indtil en mulig fejlkilde er fundet.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2017 - 13:46 #4
Enig med #3. Det lyder mærkeligt, at en stationær brænder sammen pga. lidt væske.
Den stod vel på højkant? og så kan der vel ikke være kommet meget vand ind i computeren, når det kun drejer sig om en sjat? Den stod i gangen, har den været transporteret rundt?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2017 - 14:08 #5
nix, kommer an på hvad vandet har kortsluttet. kan være alt muligt, noget kritisk.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2017 - 14:17 #6
Jeg er selvfølgelig enig i, at hvis man ved man har spildt vand på en computer, så tænder man ikke for den. Men når man ikke ved det, er det heller ikke dumt.
I dette tilfælde er der kun tale en ganske lidt vand, tabt på låget af en stationær, så det skal være meget uheldigt, hvis noget er ødelagt af den grund, men helt af udelukke det kan jeg naturligvis ikke.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2017 - 13:43 #7
Jeg forlader spørgsmålet.
27. august 2017 - 15:57 #8
Hej allesammen

Jeg har ikke lige været på min egen computer. Jeg takker rigtig mange gange for respons. Det var heldigvis ikke så slemt. Min søn havde åbenbart en knap bag på sin computer, der åbenbart holder computeren helt slukket, selvom man prøver at starte den. Jeg troede selvfølgelig, at det så betød, at computerens var helt død. Men det var den så heldigvis ikke. Da jeg så startede computeren igen, foregik alt som normalt....så pyhha....men godt, at jeg fik grafikkortet ud, og tørret det godt igennem. Den kører prima igen, og der har intet været siden, at grafikkortet kom ud og vi føntørrede både kortet og alt inde i kassen. Men fik en lærerfuld lektie, så nu skal vi nok passe på i fremtiden. Men tak for alle Jeres svar, det er rart, at der er så mange, der gerne vil hjælpe, når man er i nød. Bedste hilsner herfra
Avatar billede 450025 Ekspert
27. august 2017 - 16:35 #9
Annelise kjære deg Gratulere jeg må si det, godt å ha en Sønn i huset der fikser alt den knappen bakk hvem tenker på den? Jeg har faktisk en slik knapp jeg også på Stasjonær, kommer bort i den da er toget kjørt vet du.
Men vatn er ok ikke ser du?

Jeg og katta er gode Venner vi også den har funnet en ny plass, så om den ikke har laptoppen har den fortsatt det gode liv og koser seg. Du det er ikke så rart folk stiller opp, vi gjør det vi kan både med og uten Katt ser du.

God helg til deg og tenk å ha en slik Sønn.

Arne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2017 - 17:14 #10
Godt at høre - det ville også have været usædvanligt uheldigt, om noget ligefrem havde lagt sig på ryggen og opgivet ånden, når I (som jeg læser dit indlæg) ikke ligfrem har druknet den og sørget for at få den tørret bedst muligt i en fart.

Almindelig postevand er faktisk en overraskende dårlig leder....