Avatar billede JH89 Praktikant
29. juli 2017 - 15:34 Der er 4 kommentarer

Manglende lyd via indb. højtalere (driverfejl?)

Hej med jer.

I går aftes hørte jeg musik på min PC via jackstick og siden jeg har fjernet stikket igen, har min PC ikke kunne afspille lyd via de indb. højtalere. Den HAR registreret, at jeg har fjernet sticket og afspilningsenheden står som højtalerne. Troubleshooting siger at den, at driveren til Intel(R) Skærm ikke kan starte (fejlkode 10). Jeg har forsøgt at opdatere, fjerne, geninstallere både den driver og alternative drivers uden det har gjort en forskel overhovedet. Har forsøgt systemgendannelse også uden held.

Jeg har en bærbar ACER pc med nogle år på bagen (hvilket vil sige, at det ikke kan betale sig med en reparation..). Har aldrig haft problemer med lyden før.

Jeg er ikke den mest ferme computerperson, så skal vejledes relativt udførligt :-) Håber nogen kan hjælpe!

Vh.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2017 - 17:55 #1
Er det tit du bruger det jackstik?
Tænker måske at det kunne være en fejl i selve stikket der ikke tilkobler højttalerne efter du har trukket jackstik ud.
Har du prøvet gentagne gange at putte stik i igen og tage det ud?
Avatar billede JH89 Praktikant
29. juli 2017 - 18:19 #2
Det lykkedes mig lige at få det til at virke... I to minutter. Jeg fulgte guiden på nedenstående link, hvor metode 3 virkede:
https://www.drivereasy.com/knowledge/fix-sound-issue-this-device-cannot-start-code-10/

Men bedst som jeg ville skrive her, at problemet var løst, så forsvandt lyden igen..

Jeg bruger tit jacksticket i min telefon, næsten aldrig på PC. Har prøvet at koble det til og fra efter lyden forsvandt i går, og den fungerer fint i stikket hver gang. Jeg har også tænkt om den ikke skifter korrekt over til pc'ens højtalere efterfølgende, men det ser nu korrekt ud - der er ikke andre lydenheder at vælge.
Avatar billede JH89 Praktikant
29. juli 2017 - 18:27 #3
Og ud af det blå kom lyden igen nu... Spændende at se, om den har tænkt sig at blive..
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 20:59 #4
Hvis det smutter igen, så prøv at se hvad der står i kontrolpanelet under Lyd.