Avatar billede htx98i17 Professor
08. juni 2017 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

bind_result

Hej

Når man laver et udtræk fra database der indeholder flere rækker og man bruger bind_result(), sørger bind_result() så for at gøre noget ved de værdier/variabler fra tidligere række som ikke har en værdi i igangværende række?

er det forståeligt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. juni 2017 - 23:00 #1
Snakker vi en række med "tomme" felter ?
Hvilken database snakker du med ?
En mysql ?
Avatar billede htx98i17 Professor
08. juni 2017 - 23:11 #2
Jep
Det er mysql(i)
Avatar billede htx98i17 Professor
08. juni 2017 - 23:12 #3
Eller rettere vi snakker kolonner med tomme felter.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. juni 2017 - 23:15 #4
Men vi snakker vel noget ala:

id - år - fornavn - efternavn
1 - 30 - noget - andet
2 - 25 - NULL - NULL
osv...
Hvis ja, så vil bind_result($var1, $var2, var3, $var4), blot betyde $var3 og $var4 indeholder NULL.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2017 - 02:36 #5
Ja selvfoelgelig - ellers ville man jo ikke kunne se om det var en genetagelse eller NULL.
Avatar billede htx98i17 Professor
09. juni 2017 - 08:19 #6
Lige nøjagtig det jeg tænkte arne. Det var mere fordi at jeg ikke har så meget erfaring i mysqli og prepared statement, så jeg ville være sikker på at jeg også bruger de rigtige funktioner. Sæt jeg brugte den forkerte og den netop ikke tog højde for det.

tak for hjælpen