Avatar billede akse0435 Seniormester
02. juni 2017 - 07:20 Der er 5 kommentarer

Problem med programmet Audacity

Hej.

Jeg har en Surface 4 med Windows 10 og Audacity 2.1.3.

Problemet er bare, at når jeg åbner Audacity, eller forsøger at importere en lydfil, kommer den med følgende meddelelse:
Audacity er holdt op med at fungere. Windows lukker programmet, og giver dig besked, hvis der findes en løsning.

Nogen der ved, hvordan man kan afhjælpe dette problem?

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2017 - 11:00 #1
Hvornår installerede du Audacity? Har det virket før, og hvis ja, har du så lavet nogle ændringer på computeren umiddelbart før, problemet opstod?
Avatar billede akse0435 Seniormester
02. juni 2017 - 16:00 #2
I går blev det installeret.
Nej, det har slet ikke virket?
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2017 - 18:44 #3
Første forslag: Download Audacity fra linket herunder og gem det på skrivebordet. Fjern så det gamle og installer det nye fra linket.

http://www.audacityteam.org/download/

Hvis det ikke virker, så prøv med en lidt ældre version fra linket herunder:

https://sourceforge.net/projects/audacity/

Du skriver, at Audacity lukker ned, når du "... forsøger at importere en lydfil." Det tyder på, at Audacity nogle gange åbner korrekt og først nægter at samarbejde, når du vil åbne en lydfil. Er det korrekt? Hvis ja, hvilken form for lydfil er det så, og hvor befinder den fil sig i dit system?

Har du overhovedet haft held med at åbne nogle lydfiler i Audacity?
Avatar billede akse0435 Seniormester
02. juni 2017 - 22:02 #4
Nej, det virker heller ikke, når jeg bare åbner det normalt.

Det er åbent i et par sekundter, og så holder det op med at fungere.

Når jeg åbner en lydfil, når den altid at blive helt færdig med at importere, før det holder op med at fungere.

Har både prøvet med version 2.1.2, og version 2.1.3
Ffmpeg og Lamme er også installeret.
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2017 - 20:09 #5
Undskyld det sene svar. Hvilken type lydfiler er det, og hvor henter du dem?

Har du sikret dig, at Audacity er korrekt konfigureret?

http://manual.audacityteam.org/man/tutorial_selecting_your_recording_device.html

http://manual.audacityteam.org/man/audacity_setup_and_configuration.html