Avatar billede thomas35909 Praktikant
31. maj 2017 - 17:45 Der er 1 kommentar

Computer gendannelse

Jeg har et problem. Min computer, en Lenova, valgte i går lige pludselig at gå ned, og var nødt til at gendanne Windows. Problemet er så, at al min hukommelse er væk, og den backup jeg havde på nettet er også på mystisk vis, utilgængelig. Er der nogen mulighed for, at hukommelsen på computeren, stadig kan være der, men at jeg bare skal bruge en anden metode, til at kunne tilgå den.
Avatar billede INK Ekspert
31. maj 2017 - 18:23 #1
Hvis du allerede har gendannet Windows, så har du samtidigt slettet alle dine programmer og filer (fotos, dokumenter mm.). Hvis det er vigtige filer, så sluk maskinen og tænd den ikke igen!!
Harddisken skal så tilsluttes en anden PC, hvorfra du med eksempelvis Recuva kan være heldig at fiske dine filer ud. Jo længere din PC er tændt efter gendannelse jo mindre er chancen!
Hvis du har gemt backup på nettet, så skal du logge ind på de pågældende konti OneDrive, Google Drev, Dropbox eller andet. Forsøg ikke dette fra din PC, men fra en anden PC. Hvis du finder alt, du har brug for på nettet (Skyen) er alt jo godt. Hvis ikke, så er eneste chance at forsøge at genskabe fra din harddisk. Lad os høre resultatet.