Avatar billede NanoGeek Seniormester
08. maj 2017 - 09:58 Der er 5 kommentarer

Valg af computere til kontoret

Hey med jer :-)

Vi skal bruge nye computere til kontoret. 3-4 stykker til vores konsulenter og 1 til vores programmør/designer.

Vi ville have købt disse i første omgang, men Wupti.com er ret sløve i det:

Computere til konsulenterne:

1. https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/lenovo-h30-stationaer-pc-1?cid=pc_913205000000

2. http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/msi-cubi-n-043xeu-id-14571364.aspx

Programmøren´s computer:

1. https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/acer-aspire-axc-230-stationaer-p-5

Skærme til sælgere:

https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computertilbehoer/pc-skaerm/philips-223v5lhsb2-215-pc-skaerm

-------------------------------------------------------
Vi er så begyndt at kigge andre steder og det virker som Amazon.de er stedet eller er det?

Til konsulenterne:
Dell Optiplex 7010 SFF Quad Core i5 3470 3,20 GHz:
1. https://www.amazon.de/Dell-Optiplex-7010-SFF-Quad/dp/B06Y6CF5B8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1494229626&sr=8-1&keywords=Dell+7010

Til programmøren:
Tisch Dell 7010 SFF Intel Core i7 - 3770 @ 3400 MHz, 16 GB RAM, 250hdd, DVD, COA Win 7 Pro:
1. https://www.amazon.de/Tisch-7010-SFF-i7-3770-3400-MHz-250hdd/dp/B06XZZPW4N/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1494229626&sr=8-16&keywords=Dell+7010

Der er godt nok kun windows 7 på disse, men tænker ikke det gør noget..

Har Amazon.de nogen fysiske varehuse man kan komme og se på hardwaren?

----------------------------------------------------------

Vi er åbne for jeres bud.. :-D
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2017 - 10:14 #1
Et par tanker:

- Det virker lidt dumt at købe en computer med Windows 7 nu. Jo, Windows 7 virker fint ind til videre, men på et tidspunkt stopper supporten eller der kommer nogle features i 10, man gerne vil bruge; og vi er uden for den gratis opdateringsperiode, så I risikerer at blive tvunget til at købe nye licenser.

- Du skriver ikke hvilken skærm (skærme?) til programmør/designer. Det er noget af det vigtigste.

- Begge Amazon-maskiner er med gammeldags harddisk, ikke SSD. Det er altså et dårligt køb i dag. Sælgerne kan nok leve med en harddisk, men for programmøren bliver det et issue.

- 250 GB diskplads er alt for lidt til en designer/programmør.

- En programmør vil sandsynligvis foretrække at have medbestemmelse på maskinen, han skal bruge. Ønsker han overhovedet Windows på den? Mange designere sværger til Mac, og mange programmører foretrækker Linux.
Avatar billede NanoGeek Seniormester
08. maj 2017 - 10:41 #2
Tak for respons Slater.

Skræme til programmøren har han. Men ja har har faktisk også udtrykt at han gerne ville have SSD.

Han vil have Windows platform, da et mest er wordpress han arbejder i.

Vi prøver at lede videre efter maskiner med win 10 og så en med SSD harddisk til programmøren..

Du har ikke et godt bud?

Budget hedder:
Konsulent pc: 2000-3000 kr.
Programmør pc: 3000-4500 kr.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2017 - 10:49 #3
Det var ikke meget til budget. Du må tänke på at det er et verktöj, du går jo heller ikke ned i biltema og köber den billigeste skruemaskine til en håndvärker.
Avatar billede NanoGeek Seniormester
08. maj 2017 - 11:32 #4
Budget er uden skærme,tastatur og mus. Bare for computere. Virker det ikke fornuftigt nok?

Konsulenternes PC´er:
De skal bare kunne klare at køre 2-3 faner i Chrome og så skal det trække Office Excel og Mozilla Thunderbird. Det er det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2017 - 11:40 #5
Jeg havde ikke klikket på linkene, tog for givet at det var laptops. Men til udvikleren ville jeg nok gå lidt op alligevel.