Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 07:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min pc vil ikke starte

Hej da jeg i en kort periode slukkede min pc i går og nogle timer senere ville tænde den igen gad den ikke starte. Jeg har åbnet min pc for at se om jeg kunne fjerne bios batteriet(har læst det kunne hjælpe i en anden tråd) Problemet er bare at grafikkortet og min køler sidder i vejen(har aldrig rigtig afmonteret sådan noget før). Derudover kan jeg også se at der er en grøn diode på mit bundkort som lyser når der er strøm til min pc. Mine skærme kan også tændes så tror ikke det er strømforsyningen der er stået af. Skal jeg prøve at fjerne mit bios batteri eller er der andre forslag?

På forhånd tak :)
Avatar billede INK Ekspert
07. maj 2017 - 08:09 #1
Har du prøvet at tage stikket ud af kontakten og så trykke et par gange på startknappen og holde den inde/nede i 10-15 sekunder. Du kan være heldig, at det er nok. Ellers må du prøve at fjerne batteriet.
Jeg formoder det er en stationær PC.
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 09:15 #2
Det virkede ikke, jeg har nu fjernet bios batteriet, folk på nettet skriver man skal lade det ligge afmonteret i 20 min er det korrekt? Det er korrekt det er en stationær
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 10:09 #3
Har prøvet st afmontere batteriet og den vil stadig ikke tænde, det skal siges min pc er 2 år og 9 måneder gammel og jeg har brugt den hver dag i mindst tre timer.  Er der andre forslag til hvad der kan gøres eller skal der købes en ny pc?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 13:07 #4
Da du havde batteriet ude, huskede du så at trykke på startknappen i nogle sekunder, for at fjerne al elektricitet ?
Jeg har brugt min PC i 5 år+ 8 timer daglig. Din Pc bør have mange leveår tilbage.
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 13:39 #5
Det her jeg lige forsøgt, tog det ud holdt start knappen inde i 30 sek ventet 15 min med at sætte batteriet ind igen, den reagerer slet ikke.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 14:07 #6
Ok men det at skærmene kan tændes viser ikke, at strømforsyningen er i orden.
De kører jo på deres egen strøm. Den lille grønne diode viser kun, at der er strøm på bundkortet, men derfor kan der godt mangle strøm til komponenterne.
Prøv at fjerne den ene skærm og tag kablerne fra Harddisk og DVD drevet, og se om det gør en forskel. Ellers, hvis du har mere end een ramblok, så tag en af dem ud på skift.
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 14:26 #7
Det virkede en gang. Jeg tog min ene skærm fra samt tastatur, den tænder og jeg sætter tastatur ind igen, virkede stadig, jeg kommer helt ind på skrivebordet, tænker jeg lige slukker den og tænder igen, den gider ikke tænde igen(der er stadig kun en skærm sat til). Det kan være jeg skal fjerne batteriet igen og det hjælper, men det er vel ikke ideelt at skulle det hver gang jeg ønsker at tænde min pc
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 14:38 #8
Nej batteriet ud hver gang duer ikke. Prøvede du med kun den anden skærm sat til?
Der er mulighed for at grafikkortet har problemer?
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 15:04 #9
Jeg prøvede at slukke for strømmen i 10 min og tænde for den kun med den ene skærm sat til igen, den tænder, har nu sat tastaturet til igen og min anden skærm og den er stadig tændt. Jeg tager lige en backup af min ssd og harddisk og prøver at slukke for pc'en igen, så må vi se om den gider at tænde med de to skærme og tastatur. Kan en pc godt sådan fra det ene øjeblik til det andet godt bare stoppe med at have nok strøm til at kunne tænde når der er to skærme og tastatur sat til? Jeg har haft dette setup i godt 1 år nu uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 17:04 #10
Nu kan jeg ikke sige hvordan forløbet er gået, men i elektronik sker der noget på et splitsekundt. Men du gør det rigtige når du prøver som du gør. Det kan jo både være strømforsyningen, den ene skærm eller grafikkortet.
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 19:29 #11
Når men tak for hjælpen jeg vil prøve at se om jeg kan få den til at fungerer pålideligt og eller tror jeg bare jeg investerer i en ny pc fremfor at lave en lappeløsning :)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 19:41 #12
Det er pænt af dig at markere mit indlæg som løsning. Men det er jo ikke en løsning og derfor misvisende når nogen søger efter løsning.
Så jeg synes du skal fjerne den fra mig og selv tage den, for løsningen er jo, at du vil investere i en ny PC hvis du ikke får styr på den du har :-)
Avatar billede Wizmp Novice
07. maj 2017 - 21:56 #13
Hermed gjort :D
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2017 - 22:05 #14
Ok :-)