Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2017 - 08:33 Der er 11 kommentarer

Påloggings passordet.

Når katta er borte er musen rask på bordet?

Jeg har 1 maskin den har Win10 Pro, 18Tom skjerm den har følgende uvane fått ØØØØØØØ øøøøøøøøøøøøøøøøø har jobba masse med det, løsning på dette problemet er der ingen som har klart, har tatt det opp her også, selv har jeg gitt opp. Ok jeg får leve med dette da. Men slitsomt er det.

Jeg har vert på sykehus i all hast, i flere dage har jeg vert der, slikt skjer, fikk en ungdom til å bytte om på maskiner her, det har han gjort er Takknemlig for det.
At han har rota lidt med passord og så vil jeg ikke klage på han for, gjorde så godt han kunne. Hadde perm på Moen fikk med en lomme skilling.

Men dataen har nå gitt meg et nytt problem jeg godter Microsoft konto den er viktig, men påloggings passord hater jeg, det har jeg unngått før vil ikke ha det. Det må vekk.

Det er Jobbe maskin Win10  27 Tom skjerm, der er Ø - ø intakt alt fungere, unntatt Påloggings passordet ved oppstart. Det hater jeg. (Fjern det men nei, umulig)
Jeg har prøvd netplwiz men nei ikke mulig, ente opp med en Pin kode 1234 ok.
Men nu er maskinen blitt helt sprø, når jeg sitter her og skriver fra 3 til 5 min slår den seg av, da ser jeg bare Skrivebordet jeg må da logge på med Pin kode igjen 1234 for å fortsette.
Sett jeg på radioen ja også den forsvinner, men lyden er der fortsatt. Så taster jeg pinkode 1234 og da er alt intakt i ca 4 minutter, dette er en innstilling et sted men vår og  hva? et tips hadde gjort seg nå.
Noen som vet hvordan jeg blir kvitt det evige maset. Takk for hjelpen.

Arne fra Thailand.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2017 - 10:48 #1
prøv indstillinger / personlig tilpasning / låseskærm
et stykke nede er 'indstillinger for pauseskærm'
pauseskærm skal være 'ingen' og der skal ikke være hak i 'vis logonskærm ved fortsættelse'
Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2017 - 12:13 #2
Du svikter aldri claes57, Instillinger ok, ( tror vi bruker forskjellige navn på Win10 Norsk og Dansk)
Persjonalisering. her ok. Låseskjerm ok da stopper det?

Jeg har da dette.    (Temaer- Start- Opgavelinje)

Til høgre har jeg dette.
Skjermbilde-Baggrunn WInwows Søkelys
Velg en app for å vise detaliert bilde.
Velge app for hurtigsatus
Bakgrunn bilde for låse skjerm. den er av.
Instilling for skjermbrud.
Innstilling for skjerm beskyttelse.
Det er dette som står her hos meg.    ( Er jeg på feil sted til feil tid)

Computerwold har gjort det så kompliser med bilde, bare poko1 får det til han er spesialist på det, jeg ga opp.
På det Norske forum, er det veldig enkelt sett inn bilde, pil hvor punktet er og tekst i tillegg, Veldig rydig også.
Men det er på computerword l som på Thai, endre noe til det bedre går ikke ann, for begge har gjort disse ting i 100 år. og det kan ikke endres dem neste 100 år.

Nu har jeg opprettet ganske stor respekt for deg, du er så flink på alle områder og du har det godt når du kan rekke ut en hand til alle andre. Meg innkludert.

Gutter i Norge har fått samme spørsmål, vi skulle svart deg Arne men vi har ikke tid? der så masse problemer med Win10 folk passer ikke på oppdateringer derfor sliter vi med reprasjoner.

Takker så langt, få meg det siste stykke også, gjerne bilde for det kan du.

Arne fra Thailand
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2017 - 12:48 #3
Innstilling for skjerm beskyttelse. - det må være det, vi kalder pauseskærm
se https://www.dropbox.com/s/rko4qtc9boic1st/image016.png?dl=0

jeg har en dropbox-konto hvor jeg gemmer skærmdumps - så er det let at dele link til netop det og ikke andet. Ellers se http://billedeupload.dk/ der kan du placere billeder og så vise linket til dem herinde.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2017 - 13:44 #4
Dropbox har jeg,  2 bilder også dem er (på disktopp.? Ser ikke det blir lettere å plassere i Dropbox.
Oppload fra din computer, ga ingen resultat.
Oppload bilder, ga ikke noe det heller. Det vil ta minst 10 år å lære og da treng jeg det ikke, jeg tror vi dropper hele greier.
Men Takk for hjelpen claes57.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2017 - 14:35 #5
http://billedeupload.dk/?v=Ljka2.png
Jeg vet ikke om dette funker, men gjør det det er det ok, dette her er Norske måten,
en forenklet verktøyslinje. der er alt vi savner i computerword. En måte Word som folk kjenner igjen. og forstår.
Legg bilde på disktopp. helt til høgre på verktøyslinjen en liten firkant, last ned bilde sett inn tekst treng ikke dropbox engang jeg drømmer ikke heller claes57, det er så enkelt at folk på 90 klare det, jeg får det fra flere hver gamlinger hver dag, dem forstår det,
Selv jeg treng ikke 10 år for å lære så enkle ting som sett inn bilde i computerword.
For og gjøre hverdagen lettere for oss som hjelper andre.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2017 - 15:03 #6
Det er en simpel og fyldestgørende værktøjslinje. Den vil vi da også gerne have.
Og nu har du styr på billeder herinde.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. maj 2017 - 15:45 #7
Flott claces57  du har het rett simpel også, men enkel og fungere gjør den,  håper du skrev det med et smil. Og ikke tok det som kritik fra min side.
Jeg leter altid etter ting som funger bedre. å gir sjellent opp.

Og nu har jeg styr på bilder Takk for det, nu er det bare lidt trening. da har du fått nu fått 3 bilder, om ordene kan våre lidt forskjellig fra Norsk til Dansk det må vi leve med, poko1 sliter han også med å fortå meg har jeg oppfattet han rett så er han ikke helt oppgitt over situasjonen ok.
Kan jeg da få bilder fra din kant så jeg kommer i mål hadde det vert fint, jeg kan fortelle at jeg er lidt bedre nu etter sykehus oppholdet. Kanskje jeg kommer i mål der også.

Jeg satt å så på en film mens den gikk opførte den seg helt normalt, tok en tur ut på terrassen 3 minnuter hadde bare satt den på pause.

kom inn da måte jeg sette password igjen for å komme videre, nu skriv jeg til deg, når jeg er ferdig er det password igjen, dette er ikke holdbart, slår jeg av er det pasword, sett jeg den på hvile er det pasword syntes det slitsom 20 gange hver dag.
Er Der håp ikke vet jeg,  men hvor.
Arne.

Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2017 - 03:48 #8
http://billedeupload.dk/?v=bKdtf.jpg
Godmorgen claes57 Takk for hjelpen i går, når det gjelder og sett inn bilde av et problem på data så tror jeg nu at jeg har forstått, og Takk for kurset jeg føler det kan være en fordel iblandt.
Treng man hjelp selv, eller man må hjelpe andre, nu brukes det lite i computerwold men langt mere i forummet i Norge.
Til dem Norske eldre bruker jeg stiller opp for vil jeg bruke den Norske varianten dem er vant med den, noen stikker innom, andre bor mange km fra her. Så bilde er et godt hjelpe middel.
http://billedeupload.dk/?v=pK6GN.png      Når jeg ser dette står der (ingen) lengre ned (Vent 1 minnuter )    haken er fjernet  som du skrev. Er det korrekt?

Mulig ikke helt har klart å tenke, har jo vert på sykehus i flere dage har følt meg utrolig dårlig, på sykehuset mente dem jeg har vert utsatt for et insekt moskito, ikke ofte det hender her men i disse strøk kan det forekomme, ikke topp i dag heller men merker at jeg straks er bedre, alt går på tverke i en slik periode.

Nu håper jeg maset med password gir seg, bruker pin nu, skulle ha fjernet den også får det nok til, netplwiz svikter nu vet jeg ikke hvorfor.
Ha en fin dag å Takk til deg.
Arne fra Thailand..
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2017 - 14:14 #9
claes57. Det er altid flot når 1 syntes om det man skriv, en liten bonus faktisk, og det betyr man er på vei oppover, jeg trengte det for meg selv, men fakta også på data.

Det med bilde mener jeg er viktig for å belyse et konkret eks på et problem.
Når jeg skrev for meg selv, så har jeg hatt 5 dage hvor jeg nesten ikke har vert meg selv men merker jeg blir bedre nu og det går rette veien.

Jeg trives her i Thailand, mitt største ønske som gammal var å oppleve sommer hele året og det har jeg fått, jeg liker kulturen her, snart skal jeg ut i Bussen hvor der bor riktig fattige folk å bare Bambus, glade og taknemlige er dem jeg skal sette i stand fest, feire min 80 års dag der at der blir 40 - 50 stykker ja det blir der sikkert og da skal der ikke mangle på noe. Dette jeg skriv her er ikke Tema vet det beklager jeg bruker plassen som er tiltenkt computerwold.
http://billedeupload.dk/?v=nLRAK.png
http://billedeupload.dk/?v=gK7ki.png
Det blir en fest for folket, og jeg gleder meg så klart tenk mange eldre der, pension bare 300 i mdr men jeg er nok lidt rundhandet når jeg er der oppe i nord.

Hverdagen inhenter også meg, påloggings password har jeg fjerna.
Nu lokal konto, Pinkode, 1234 hvordan fjerne den? også ( netplwiz svikter meg)

Microsoft konto er viktig på grunn av oppdatering det vet vi alle.
Takker for en løsning om noen kan.

Arne fra Thailand.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2017 - 19:28 #10
windows adgangskode (netplwiz) virker kun ved start af pc. Fra dvale/slumre vil den stadig have kode - jeg har ikke set en vej ud her. Så bare sluk helt ned for pc hver gang, og du bliver ikke spurgt efter koden.
Det ser festligt ud derude - nyd det...
Avatar billede 450025 Ekspert
09. maj 2017 - 15:17 #11
Claes57
Ja vi lære noe hverdag her Takk til deg jeg får gjøre som du seier, har vert lidt sjapel noen dage men det går bedre nu
Du syntes om bildene det var trening for meg Takk, men bildene ilostreer også noe jeg elsker dette 2 gange i året, kan gi lidt i poser å sekk til dem fattige deroppe.

Om du forstår det er kjærkomment, Gamlinger mor og far + får også en liten pensjon av meg  hver mdr, jeg skjemmer dem ikke bort nei, men det gjør så godt og hvorfor ikke når jeg kan.
Ha fortsatt en fin dag,

Arne fra Thailand.