Avatar billede Delle Praktikant
03. maj 2017 - 18:00 Der er 3 kommentarer

Drev mangler

Hej jeg sidder med min Asus som kører windows 8 og kan pludselig ikke finde mit interne drev længere, der lå en masse film på bla.

Jeg kan heller ikke se den inde under enhedshåndtering.

Jeg kan heller ikke finde mit eksterne drev når jeg kobler det til med usb 3.0
kan dog høre at den starter og der er lys i den,

Nogen der kan hjælpe mig her ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2017 - 18:46 #1
Vil det sige, at du kan åbne windows 8, men hverken kan se en intern disk eller en extern? Har du set efter i Diskhåndtering?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. maj 2017 - 19:10 #2
Prøv i Søg at skrive diskmgmt ok, se fter ude i venstre side hvilke ruder der er aktive
disk 0 er dit C: Drev med HDD 1.
disk 1 er dit næste: Drev med HDD 2.
OSV. Se efter at de har drevbogstaver ellers tildel ved at højreklikke på Partitionerne
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2017 - 20:54 #3
Her er (måske en lille hjælp):

        Fix din drevvisning
Hvis Stifinder ikke længere viser dit dvd-drev (eller tror det er et dvd-rom og ikke kan brænde diske), så gå til »HKLM \SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E32511CE-BFC1-08002BE10318}« og slet »Lower -Filters«indstillingen. Dette virker oftest, men det vil måske ødelægge det program, der forårsagede problemet i første omgang. Hvis et program holder op med at virke, kontrollér om det har en opdatering og geninstallér det så.