Avatar billede Mik2000 Professor
21. april 2017 - 15:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

PHP og odata

Hej

Jeg har lige et spørgsmål til odata med PHP, som måske er lidt dumt

1: Er o-data (open data protocol) det samme som wsdl som man kan hente med SoapClient, eller fungerer det på en anden måde?

2: Hvis det ikke fungerer sådan, findes der så en måde at hente o-data på i PHP?
2,1: Helst uden brug af framework, scripts mv - dvs. i "native PHP"?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2017 - 15:25 #1
re 1)

OData og WSDL er ikke det sammen men har en tilsvarende funktion.

WSDL er for SOAP web services.

OData er for RESTful web services.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2017 - 15:26 #2
re 2)

Der er diverse biblioteker.

Bl.a.:

http://odataphp.codeplex.com/
Avatar billede Mik2000 Professor
22. april 2017 - 18:53 #3
Hej
Tak for svar.

Findes der ligesom med SOACLIENT en indbygget PHP metode hvor man ikke er afhængig af andres biblioteker?
Det er nemlig kun hentning af nogle få oplysninger (navn, telefon email mv.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2017 - 03:30 #4
Har du en service som jeg kan teste op imod?
Avatar billede Mik2000 Professor
09. maj 2017 - 23:29 #5
Hej. Var lige på ferie - derfor lidt lang svartid. Har ikke modtaget den endnu, men følger lige op så snart det er der.
Avatar billede Mik2000 Professor
28. juni 2017 - 23:10 #6
Tak for hjælpen - fandt svar - undskyld jeg har glemt at få det markeret herinde og få skrevet - Noget flovt - men TAK for hjælpen