Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 17:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lille lys væk fra Packard Bell skærm (PC)

Lille "Problem" ...

Men der plejer at være et lille lys i knappen under Packard Bell skærmen til min stationære PC ...Neden under skærmen. I midten.

Nu er det væk ...

Ja, jeg ved jo godt, at jeg skal slukke, manuelt, på skærmen, når jeg har slukket selve PC'en ...

Og - Man kan vel ikke får det lys tilbage ? - Eller kan man ?

* På forhånd TAK * Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 20:05 #1
Virker alt ellers som tidligere, eller ...?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 20:14 #2
Ja. Det hele virker, som sædvanligt.
Det er ikke noget "stort" problem.
Men jeg undrede mig, alligevel. Over, at lyset var væk. Lige pludseligt.
Det er sket for en eller to dage siden.
Men skærmen fungerer helt perfekt ... milter ...
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 20:39 #3
Hvilken Packard Bell skærm har du, dvs. fulde modelnummer? Og hvilket styresystem?

Det har nok noget at gøre med dine indstillinger for strømstyring og slumretilstand på din computer. De indstillinger styres måske af Windows, måske af dit grafikkort.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 20:47 #4
Der står :
LCD Monitor
Visco 193
SNID 92103256342

Jeg har Linux Mint 18.1 MATE

Jeg har slået slumre-tilstand væk.

Og fuld styrke på skærmen (den slukker ikke efter ½ time, eller andet)

Indtil for to dage. Måske 1½ dag. Var der lys. Og de samme indstillinger, som nu.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 20:48 #5
Der et LINUX MINT på hele PC'en - som eneste styresystem.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 21:06 #6
Så kan jeg nok ikke hjælpe dig ret meget. Jeg har ikke nogen som helst erfaring med Linux. Det eneste, jeg kan komme i tanke om, er, at der måske er lavet en opdatering af din Linux,  og at det har ændret dine indstillinger. Kender du noget til det her:

https://comfortablynumm.com/2017/04/03/linux-mint-automatic-update-feature/
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 21:07 #7
...... Eller måske en opdatering af dit grafikkort?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2017 - 21:21 #8
TAK, milter - Ja, det skyldes, muligvis, opdateringer, som jeg jo gør, hele tiden.

PC og skærm virker jo også ... Selv om der mangler det lille lys i bunden ...

Men TAK for hjælpen ...
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2017 - 21:33 #9
Velbekom. "Det lille lys i bunden...." betyder sikkert blot, at du manuelt skal tænde/slukke skærmen, samtidig med at du tænder/slukker computeren. Jeg har to stationære herhjemme, den ene med Windows 10, den anden med XP, og på begge skal jeg slukke skærmen manuelt, som du nok også skal nu. Jeg har lært at leve med det :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. april 2017 - 06:50 #10
Jeg slukker, manuelt. Det gjorde jeg OGSÅ, da det lille lys var der. Det gør jeg nu.
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2017 - 09:28 #11
Mener du, at lyset er helt forsvundet, altså også når skærmen er tændt? Så skyldes det nok noget så simpelt, som at pæren/dioden bare er gået, men det er nok en ret omfattende operation at skifte den :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. april 2017 - 09:44 #12
Ja. Sådan er det. ... Lader det være NU