Avatar billede daizukke Juniormester
26. marts 2017 - 23:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til adapter mellem DVD-afspiller og TV

Hej eksperter.

Jeg har et TV, der skal kobles til en DVD-afspiller.

TV'et er nyt og har følgende indgange:
HDMI, Composite og Component.

DVD-afspilleren er en ældre model og har følgende udgange:
Scart, Composite og S-video.

Derudover er der yderligere lyd-udgange på DVD-afspilleren.
Kan ses her: http://pasteboard.co/Od63Uviow.png

Jeg har kigget på en adapter fra Scart til Component. Men jeg kan ikke finde nogle adaptere, der inkluderer alle 5 Component-kabler (altså inkl. lyden)

Har I nogle forslag?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. marts 2017 - 07:11 #1
Jeg vil næsten vove og påstå hvis din DVD ikke har HDMI, så burde den udskiftes i stedet for forbindelses lappeløsninger. En blueray som jo også kan afspille DVD er nede i små 400 kr for en helt ny. Og så har du med HDMI som man jo bruger over alt.
Eksempelvis denne blueray.
https://www.komplett.dk/product/858496/tv-hifi/tv-video/dvd-og-blu-ray/dvdblu-ray-afspillere/samsung-bd-j4500r-xe-blu-ray-afspiller#
Avatar billede posten Ekspert
27. marts 2017 - 08:29 #2
det er da også lige meget med at få fat i det kabel da du ikke har et udtag til foto ???
hvor er da den gule ?? de 6 stik du har dér vil jeg tro  kan bruges til 3 højtalere
Avatar billede Mikael Ekspert
27. marts 2017 - 09:58 #3
Er helt enig med #2. Glem den gamle DVD maskine.. Køb en ny med Hdmi udgang.

Men MÅSKE går dit spørgsmål i retning af dette eksempel ;)
https://www.alibaba.com/product-detail/Hdmi-cable-2-0-scart-to_60301954232.html
Avatar billede posten Ekspert
27. marts 2017 - 21:34 #4
#3 glem ALT  om det stik/adapter  har tidligere hat en dvd som deppe + et nyrere samsung tv der var et specialstik der gik fra hunscart til3 tynde phono stik som alle sagde virkede jeg måtte i sidste ende gi op da stikkene slet ikke passede sammen og løsningen er en dvd med et hdmi-stik
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2017 - 08:16 #5
Jeg kan ved lidt nærlæsning se, at der er forskel på Scart TIL Hdmi, og Hdmi TIL Scart.

Altså skal der en converter til som har Scart INPUT ( Fra DVD ) og Hdmi OUTPUT. (Til TV)
http://www.ebay.co.uk/itm/SCART-To-HDMI-Video-Audio-Upscale-Converter-Adapter-1080P-HD-TV-DVD-SKy-Box-STB/162366374643?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40656%26meid%3D6e09f8c2002c43e6b4f03acf32c2cb0f%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D371768971145

Om det virker aner jeg ikke, men kunne evt. anvendes hvis man har en ældre VHS maskine til videobånd.
Jeg tror ikke at det er muligt idag at købe en ny VHS maskine med Hdmi udgang.

Men igen.. En ny DVD afspiller med Hdmi udgang er nok bedste løsning ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2017 - 08:25 #6
Bemærk til ovenstående converter, at den er temmelig selvmodsigende omkring input og output, når man nærlæser annoncen ;)
Avatar billede daizukke Juniormester
29. marts 2017 - 17:39 #7
Jeg takker mange gange for hvert et svar herinde.

Jeg er meget på budget, så det ender nok med jeg smider en lille mønt efter et composite-kabel. Havde bare en idé om at kvaliteten kunne gøres lidt bedre end med denne løsning.
Men ellers er jeg meget enig i forslaget om at købe en Blu-ray afspiller, som jeg også godt ved, at man nærmest får smidt i nakken i dag.

Til "posten": Du har helt ret i, at det kun er lydstik på det billede jeg linkede til.
Dog skrev jeg jo, at DVD-afspilleren også har Scart, Composite og S-video-udgang. Udover de lydstik, man ser på billedet. Så der er altså også udtag til billede :)
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2017 - 02:07 #8
Hvad med at skrive lidt om de stik der er på dit tv ???
Avatar billede daizukke Juniormester
04. maj 2017 - 07:59 #9
Hvad er at finde brillerne frem? Kig i 3. linje i mit oplæg.
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2017 - 09:55 #10
hvorfor intet foto ikke alle ved hvad de 2 andre er for uden hdmi ??? du kender måske ikke fabrikanten af det tv ?? HVIS  det er samsung er der et spec stik der bliver til scart https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HAMA122246/hama-adapter-scart-samsung-stik
Avatar billede daizukke Juniormester
04. maj 2017 - 12:25 #11
Det er et rimelig skrabet 32" Samsung TV. Jeg kender godt Samsungs egen adapter, men den kan slet ikke sidde i dette TV.
Og jeg må sige at jeg ikke fandt det nødvendigt at lægge billeder op af alle indgange. Da dem jeg slår folk herinde til at have en vis teknisk viden.  Har jo heller ikke lagt billeder op af alle udgange på Dvd-afspilleren. Kun af de stik jeg ikke præcis vidste hvad kaldes.
Har du flere irrelevante spørgsmål? Fyr endelig løs.