Avatar billede NickiDaniel Novice
01. februar 2017 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar bliver på "lenovo" skærm ved opstart

Hej
Min lenovo u510 ideapad bliver på "lenovo" skærmen under opstart. Har forsøgt alle de løsninger jeg har kunne google mig frem til, bl.a. at skille den ad og pille batteriet ud og holde start inde i 1 min, samt at boote fra en ekstern med windows. Der sker bare ingen ting, jeg kan ikke engang åbne bios. Computeren starter blot op, og blæseren begynder at køre, og så bliver den på den skærm, ligegyldigt hvad jeg har gjort hidtil.

Håber der er nogen som har nye ideer?

Mhv
Nicki
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2017 - 16:45 #1
der er typisk en 'nødknap' på lenovo.
http://www.lenovo.com/images/gallery/main/lenovo-laptop-ideapad-u510-ultrabook-4side-15L.jpg
knap #1 er 'one key rescue system'
tryk den ind ved start og se om den kan rette op på tingene.
Avatar billede NickiDaniel Novice
01. februar 2017 - 22:15 #2
Tak for dit svar, desværre har jeg også prøvet det uden succes. Der sker det samme og den kommer aldrig længere end "lenovo".
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. februar 2017 - 18:08 #3
Jeg ved at dette kan lyde lidt gak-gak, men jeg har oplevet bærbare, der ikke kunne starte op, nogen frøs lidt inde i  opstarten, andre kom overhovedet ikke i gang:
Prøv at afmontere harddisken, tænd derefter for din pc- Hvis der kommer så meget liv i din pc, at du kan komme ind i bios/setup, så er det din hd. der er sløj, eller helt død.
Hvis maskinen starter op så du kan komme i bios, så sluk og prøv at genmontere hd, og prøv så forfra igen.
Det der virker lidt gakket med dette3 forsøg er, at nogen gange har jeg oplevet, at maskinen pludseligt kunne finde sit styresystem igen.
et forsøg værd?
/ptj_11
Avatar billede NickiDaniel Novice
02. februar 2017 - 20:44 #4
Desværre heller ingen succes, den står stadigt stille på lenovo. Både med og uden hardisken i.
Avatar billede NickiDaniel Novice
02. februar 2017 - 21:20 #5
Eller du har måske fat i noget, efter at have fundet og afmonteret SSD'en så lykkedes det faktisk at få åbnet bios menuen. Så problemet er formentlig lokaliseret der til. Tak!
Avatar billede NickiDaniel Novice
02. februar 2017 - 21:38 #6
Løsningen lader til at være at fjerne SSD'en. Den virker til at køre nu.