Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 13:03 Der er 14 kommentarer

Min Asus stationær kan ik koble på skærm !

Goddag alle her inde har en Asus stationær som har stået i skuret nogle få måneder ville så tage den ind idag for at tænde den og den tænder fint ! Men kan ik få den koblet på nogen skærm overhovedet har prøvet computerskærm og fjernsyn og med hdmi stik og med DVI den siger bare der ik er nogle forbindelse og det skal lige siges jeg har INGEN forstand på computer overhovedet !! Håber virkelig i kan hjælpe mig er på bar bund her ????
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. januar 2017 - 14:40 #1
Du skriver "i skuret". Det kunne godt lyde som om det ikke er de mest ideelle forhold den har stået under. Jeg tænker her på kulde og ikke mindst fugt.
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 14:51 #2
Det er ik et gammelt rådent skur det okay nyt og okay tæt og den har været pakket ind i tykt tæppe og den tænder fint men den kan bare ik kobles til skærme så er lidt lost hvad kan det være der er gået i stykker ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. januar 2017 - 16:24 #3
Prøv at gennemgå de forskellige forbindelser; løse kabler, evt. om grafikkortet er gået løs, eller prøv at resette pc´en. Mulighederne for fejl er mange. Du skriver at det er en stationær pc, så måske er der gået noget løst ved flytningen af den.
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 17:14 #4
Det vil jeg prøve tak for svar
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 18:49 #5
Kan nogen hjælpe mig via et billedet af indmaden på computeren ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. januar 2017 - 19:16 #6
Desværre kan man ikke uploade fotos på dette forum. Det kunne ellers nok være en hjælp.
Du kan også prøve at skifte kablet mellem PC´en og skærmen. Jeg har selv været ude for et sådant kabel var defekt, Der kan også være defekte kabler inde i computeren. Kommer der nogen bib-lyde ved opstart? Disse bib-lyde kan nemlig sige noget om hvor en eventuel fejl er.
Prøv linket herunder, måske det kan hjælpe med at finde en evt. fejl.

https://www.asus.com/us/support/FAQ/1029959/
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 19:22 #7
Der kommer en enkelt Bib lyd når man starter den men det er normalt og har prøvet med flere forskellige hdmi kabler og et DVI men vil lige prøve at kig på siden ?
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 19:34 #8
Er der så en fejl hvis den siger en enkelt bib lyd forstår ik helt hvad det betyder når der kommer en enkelt lyd ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. januar 2017 - 19:52 #9
Det kan være noget forvirrende.
I følge nedenstående link betyder ét bib, at alt er ok.
Jeg tænker også på om det lille batteri placeret på motherboardet måske kan være medskyldig, hvis dette har tabt pusten. Det er et lille 3 volt batteri der skal monteres på motherboardet.

http://www.datamarked.dk/?id=2460&brand=Asus&gclid=CO3JgtGC6NECFQgtGQodyRwNog

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede Parbst Praktikant
29. januar 2017 - 19:58 #10
Ja det Tror jeg da på og hvordan tjekker jeg om det virker ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. januar 2017 - 20:36 #11
Du skal bruge et voltmeter der kan måle så små spændinger som 3 volt.
Men jeg vil foreslå at du køber et nyt batteri i stedet, det er langt billigere.
Batterierne der er med i linket er IKKE et sådant batteri, disse batterier er til bærbare computere og har intet med sagen at gøre.
Batteriet jeg taler om er på størrelse med en 2 krone, Vær sikker på at det er et 3 volts batteri du køber.
Disse batterier kan køber i et hvert supermarked.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2017 - 16:34 #12
Der er mange batterityper til dette - sågar batterier der er loddet på  - Spændningen kan også være andet en den vanlige 3V. Batterierne behøver ikke at sidde inde i kassen men kan sidde i en fordybning udenpå.

Har den været slukket længe og batteriet er GONE vil den som regel tabe tid og dato.

Havis du  bruger tidssynkronosering fra en tidsserver kan den muligvis nå at sætte tid og dato før du kan se noget på skærmen - Det kan du forhindre ved at kappe netforbindelsen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2017 - 17:10 #13
Og det er den rette port du sætter i?
Har computeren både intern og et externt grafik kort, skal den monteres i den nederste port som er det eksterne kort. En del glemmer lige dette.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2017 - 17:28 #14
Hvis dit batterie er gået kan bios opsætningen være røget - bios opsætningen er muligvis svær at tjekke under disse om stændigheder.

Har du prøvet sikker start - det er vist noget med at trykke  F6 eller F8 under opstart.