Avatar billede Pussykat Praktikant
29. december 2016 - 18:19 Der er 4 kommentarer

Flere grafikkort samtidig

jeg har lige sat et ekstra grafikkort i min Acer aspire TC-605, men det er som om det slå onboard grafikkortet fra.
I enhedshåndtering står også kun det eksterne.
Nogen ide til hvorfor onboard grafikkortet ikke vises?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 18:30 #1
Indstillingerne i bios afgør om det interne kort kan registreres når du putter et eksternt på. Det kan være sat til automatisk at deaktivere internt kort, når du installerer et indstiks kort. Du har måske muligheden for at køre med begge kort samtidigt, men den indstilling skal så også være mulighed for derinde.
Hvis du trykker flere gange på delete knappen, så burde den gå i bios.
Der burde under internal grapic være en mulighed der hedder noget ala "always enable".
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 18:47 #2
Du skal sikkert ind i de avancerede indstillinger som der vises i dette eksempel for at finde indstillingerne:
https://i.ytimg.com/vi/BtDkczrf5fI/maxresdefault.jpg

Husk at trykke på F10 og vælge Y (yes) når du har rettet det til.
Du skal ikke ændre på andre ting derinde, hvis du ikke er sikker på hvad du gør.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 19:36 #3
Du trykker på delete knappen lige som du har startet computeren for at gå i bios.
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 21:58 #4
Jeg har aldrig hørt om at man kan køre eksternt kort og onboard samtidigt. Det du (220661) viser der på billedet, er hvilken prioritets-rækkefølge bundkortet skal søge efter grafikkort, eller om man vil disable det eksterne eller onboard.

PussyKat, hvad er det du gerne vil opnå ?
For et eksternt kort kan som regel meget mere end onboard, plus du har adgang til flere tilslutninger. Hvis det er fordi du har sat et eksternt grafikkort der kun har digitale udgange og du skal bruge analogt (VGA), så kan man få en adaptor fra DVI til VGA til 15 kr. :)