Avatar billede JohVin Praktikant
28. december 2016 - 22:02 Der er 5 kommentarer

Hvad lægger jeg vægt på ved køb af bærbar til spil?

Hej

Jeg har lige oprettet mig som bruger herinde for at få lidt hjælp :)

Jeg overvejer at anskaffe mig en ny bærbar computer. Primært til spil som f.eks. Witcher 3, Overwatch og Xcom 2, som min nuværende ikke kan trække.

Er denne f.eks. et godt køb? https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/barbare-computere/barbar-pc/asus-fx502vm-dm115t-156/p-429612/

Eller skal der en i7-processor til? Og hvad kigger man efter på grafikkortet?

Jeg ville gerne have noget som kan blive ved med at trække nye spil nogle år frem (flydende, men ikke nødvendigvis med høje grafikindstillinger).

Budgettet er 10.000 kr. +/- er det realistisk?

Mvh.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. december 2016 - 22:08 #1
Dedikeret grafikkort, men jeg havde nok satset på en stationär. i5 eller i7 kan nästen väre ligemeget, bedre at tage en i5 og lägge större vägt på grafikkort.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. december 2016 - 22:11 #2
Den du har kigget på ser vel OK ud, du skal bare tänke på at laptops har det med at blive varme når de körer lidt krävende spil. Og bliver de varme så lukker den ned, lidt kedeligt hvis man sidder midt i et spil.
Avatar billede JohVin Praktikant
28. december 2016 - 22:12 #3
Jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at have en stationær til at stå...

Er det bare et spørgsmål om at finde den med det største dedikerede grafikkort? Det virker meget uoverskueligt for mig at finde ud af hvilke af de forskellige producenters kort, der er bedre end andre. :)
Avatar billede eurositi Ekspert
29. december 2016 - 02:18 #5
Powers tilbud er formentlig det bedste bud på en gamer-laptop til under 10.000 kr lige nu. Jeg kunne ikke finde bedre tilbud på edbpriser.dk, så hvis det skal være en laptop, ville jeg nok bare slå til.

10.000 er for lidt, hvis du drømmer om et såkaldt "rovdyr" af en gamer-laptop. Min bror gav 12.500 for en Asus Rog i7 med 16 gb RAM, 512 gb SSD, et 4 gb NVIDIA 980M grafikkort for et år siden... Den samme model er faktisk blevet dyrere siden dengang. Det er ikke en letvægter, men han er og godt tilfreds med den. Den er støjsvag og har de ønskede porte samt en 17 tommer skærm (15 er dog OK, så længe opløsningen er lige så høj som på større skærme).

Igen: Du kan få en langt kraftigere stationær inklusiv skærm og Windows til de samme penge hos f.eks. Topdata.dk eller Extremegaming.dk. Husk at NVIDIA's stationære GPU'er er op imod dobbelt så kraftige som de tilsvarende modeller til bærbare. En bærbar ville blive futtet af, hvis GPU'erne var lige så kraftige.