Avatar billede frederikm10 Praktikant
25. december 2016 - 20:19 Der er 10 kommentarer

Fin computer men lav FPS

Hej,

For noget tid siden købte jeg en bærbar - Gigabyte P57W v5 - NE011T

Spec:
GTX 970M - I7-6700HQ - 8GB Ram

Den køre omkring 100 - 120 FPS i CS:GO, synes det er ret lidt forhold til selve computeren.
Har installeret nolge få spil, som ikke burde ha' noget at sige med fps'en.
Forstår bare ik hvorfor den køre så lav FPS?
25. december 2016 - 21:13 #1
V-sync til eller fra ?

Du er sikker på, at du kører CSGO igennem dedikeret GPU, og ikke internt? (some make that mistake)

Prøv først at tjekke, at din strømstyring er sat op optimalt. I kontrolpanel sæt den til "high performance". Vælg "advanced settings" -> "cpu energy management" og sørg for at cooling policy er sat til "active".

En ting der virker for nogle, er at taste følgende kommando ind i launch options manager:
"+mat_queue_mode -2"
Default er tilsyneladende for nogle sat til single core threading, mens værdien "2" her angiver multi core threading, hvilket altså udnytter din cpu langt bedre.

Ellers kan det måske være et spørgsmål om "thermal throttling". Altså at det er et spørgsmål om varmeudvikling. Dette kan du tjekke ved at lave en sensor test. Prime95 kan bruges fint til dette.
Avatar billede frederikm10 Praktikant
26. december 2016 - 00:47 #2
V-sync er slået til

"Du er sikker på, at du kører CSGO igennem dedikeret GPU, og ikke internt?" Hva mener du helt præcis med det?

+mat_queue_mode -2, tror muligvis det hjalp en smule.

Prime95, hvad er det "finder"?
26. december 2016 - 01:08 #3
Jeg mener om du afvikler spillet med dit grafikkort som accelerator, eller om det er det indbyggede grafik chipsæt i computeren der afvikler det. Du kan se det inde under din NVIDIA systemfane.
Prime95 er et værktøj der måler og vurderer din computers fysiske miljø. Den scanner sensorer i motherboard, cpu mv. med henblik på at vurdere om varmeudledning, temperaturer, køling osv. virker hensigtsmæssigt. Det vil netop kunne give et svar på, om du har et problem med "thermal throttling":
Avatar billede frederikm10 Praktikant
29. december 2016 - 22:13 #4
Er det NVIDIA Kontrolpanel jeg kan se det under?

Vil da lige prøve Prime95 og se om det virker...
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 22:40 #5
jeg forstår ikke rigtig problemet. Skærmen er kun en 60Hz hvad jeg kan læse mig til, så du får intet ud af noget over 60Hz (60 FPS).
Så det er ikke værd at bruge tiden på at hente noget du ikke kan se.
Avatar billede frederikm10 Praktikant
29. december 2016 - 23:14 #6
Okay, så det du anbefaler er at jeg får en skærm med flere Hz? Har lige bestilt en 120Hz, tror du det hjælper?
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 23:29 #7
En 60Hz skærm kan ikke vise mere end 60 billeder i sekundet. så en 120hz kan vise 120 billeder i sekundet, og så dine frames lige på kanten.
Husk at sikre dig at grafikkortet i maskinen kan køre med 120 frames i output, det har nogle maskiner lidt problemer med.
Avatar billede frederikm10 Praktikant
29. december 2016 - 23:31 #8
Som sagt har den GTX970M, tror du den kan køre med 120Hz skærm? Eller er der en måde ta tjekke det på?
Avatar billede nfssister Forsker
29. december 2016 - 23:40 #9
Jeg kan desværre ikke se det på den model.Men jeg er ret sikker på den kan køre med 75hz, selv det er en forbedring.
Avatar billede frederikm10 Praktikant
29. december 2016 - 23:41 #10
Okay, vil først lige prøve med en 120Hz, hvis det ik virker skifter jeg til 75Hz....