Avatar billede Jesper Braagaard Praktikant
21. december 2016 - 20:00 Der er 3 kommentarer

windows vil ikke starte korrekt

Hej

i dag tændte jeg min computer der køre på windows 10 og det hele gik fint. så går jeg fra den i et stykke tide og kommer så til bare hvor jeg lige når at se at der er en blå skærm hvor der står noget på, hvad der står noget jeg ikke at læse og så gik den død.

den blev ved med at genstarte et par gang men stoppede altid lige inden login skærmen. så blev den ved med at genstarte, hvor der så nu kom en skærm hvor der stod din pc kan ikke starte korrekt, prøv at genstarte eller avanceret indstillinger. jeg vælge avanceret indstillinger da den har genstartet så meget at jeg ikke tror det vil hjælpe.

hvad skal jeg gøre. jeg har ingen gendannelsestidpunkt at gendanne til.
og jeg kan hæller ikke starte den op i fejlsikker tilstand.
og da jeg har meget til at ligge på min computer vil jeg helst ikke gendanne den helt.

håber der er en eller flere der kan hjælpe mig med mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 20:27 #1
Hvis det er en stationær, så tag strømmen helt fra og fjern det lille sølvfarvede batteri på bundkortet. tryk derefter på start knappen i 5 sek. for at tømme PC for strøm, og vent i 5 min.
Hvis det er en bærbar kan du nok ikke komme til det lille batteriet, så må du forsøge med resten, fjerne det store batteri, selv om det ikke er så effektivt.
Avatar billede Jesper Braagaard Praktikant
21. december 2016 - 20:56 #2
tak for får forslaget, med det virkede desværre ikke
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 21:20 #3
Så vil jeg foreslå en reparation. Men tag, for en sikkerheds skyld, først backup af vigtige data. Har du et installations medie DVD eller USB? hvis ja, så boot op den det og gå ind under repair. Hvis nej, kan du downloade en ISO fra Microsoft, som skal installeres - ikke kopieres - til en DVD eller USB. Hvis du ikke hvis du ikke allerede ved hvordan, så bare spørg. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10