Avatar billede Annej Novice
19. december 2016 - 22:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløstnet

Jeg har en bærbar Lenovo, som jeg har haft i over 1 år. Lige pludselig kan jeg ikke komme på vores trådløstnet. Har prøvet i lidt over 1 uge uden held.
Hvis jeg laver en fejlfindning skriver den: Wi-fi har ikke en gyldig IP-konfiguration.
Har forsøgt at slukke for modemet (i ca 1 min).
Vi har desuden to mobiler, der ingen problemer har med nettet...
Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 22:07 #1
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2016 - 22:39 #2
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2016 - 22:40 #3
20. december 2016 - 19:02 #4
Har du umiddelbart inden problemet opstod installeret nye drivere, opdateret windows el. lign.?
Siden der er andre enheder sluttet til via WIFI, så formoder vi at problemet er lokalt og altså på din computer.

Prøv at gå i kommandopromt (tryk "start" -> skriv "cmd" og højreklik for at vælge "kør som administrator") her skriver du "netsh wlan show wlanreport". Dette genererer en HTML rapport fra kommandolinjen som kan ses i din browser. Du kan se lokationen i kommandolinjen. Åben rapporten og scroll ned og se under "wireless sessions". Her kan du se dine sidste trådløse sessioner og eventuelle fejl.
I kommandopromten prøv at skrive "ping <standard gateway> altså fx. "ping 192.168.1.1 og tryk enter. (du finder standard gateway således tryk "start" -> skriv "cmd" -> skriv "ipconfig". Kig under IPv4.) Her skal du få et resultat der ser nogenlunde ud som følger:

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 4ms, Maximum = 5ms, Average = 4ms

I kommandopromt prøv følgende:

"netsh winsock reset" - dette vil lave en TCP/IP reset.

Hvis dette ikke løser noget

"netsh int ip reset" -frigør ip adressen -> "ipconfig /renew" for at forny.

Hvis dette ikke løser noget

"ipconfig /flushdns" - For at "flushe" DNS indstillinger.
Avatar billede Annej Novice
20. december 2016 - 20:48 #5
Mange tak for hjælpen:) Jeg kunne ikke slette netværket, men det virkede at nulstille netværket og genstarte computeren. Meget dejligt med internet igen:)