Avatar billede Calle5463 Forsker
18. december 2016 - 19:43 Der er 5 kommentarer

Inspiration til skærmudskrift af data

Jeg skal lave en udskrift i et skærmbilled, af et medlems "konti" og bevægelser på kontiene - fra ingen til formentlig max 5 konti.
Jeg har en tabel med beløb per konti der skal betales, nogle er engangs andre er per år.
Og en tabel med bevægelser per konti (dato og beløb)

Umiddelbart har jeg planer om at lave en tabel med bevægelser i en celle (til højre) i en tabel der viser konti og hovedstol. (Og lidt flere detaljer .....)
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2016 - 22:43 #1
Det er meget svært at komme med input på det spørgsmål synes jeg.
Måske du skulle forsøge at lave en lille opsætning af hvilke data du ønsker ud?

Det kunne laves i noget jsfiddle eller lign og så kan andre lege med ?
Du kan sikkert gøre det lækkert via noget css framework eller dit nuværende system.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 00:56 #2
hvis det er et regneark, så gå over i "print version", med det hele, så få det til at se ordentligt ud, og fjern hvad der ikke skal med.

hvis du sidder med et økonomisystem der ikke kan lave de udskrifter du skal bruge, så, skal du jo også lave det selv.

du skriver skærm billede ? har du et gammel DOS øko program ? de kan da allesammen lave udtræk, og bygge de faktira du har og ligemeget hvad der skal ud, kan se sende ud..

gør det nemt, når du åbenbart ikke har skullet lave det før, smid alt! i "endelig print version" i regnearket (den viser som udskriften bliver), så smid det væk der ikke skal med, og få det pænt.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:02 #3
nu tror jeg at jeg har misforstået..
du kan bruge winfinans gratis, eller andre, de kan det hele og det er ordentligt. programmerne er ofte gratis, op til 1000 posteringer pr år

også dinero.com, du skal ikke betale før du bruger alle mulige smarte ting..
det kan nemt klare et 1 mands firma med under 1000 posts om året, koster ikke noget.

www.dinero.dk
og der er "summa summarum", det bruger min ven i sit 1 mands IT firma.

hvis du sel vvil lave dit eget , ligesom du har nu, så få fat i et regneark/office kursus i en bog, biblioteket ?

der er ikek nogen her der vil/gider, lave noget, medmindre de får penge (eller er totalnærder) :) - jeg giver bare et råd...  alle kan finde ud af det, du mangler bare det hæfte/den bog.  i sin tid lavede IDG et hæfte pr ting, men folk køber ikke noget mere...    sig på biblioteket at du sæger en Microsoft Office bog ?  jeg ved de har noget.    husk, Open office, kan det samme, gratis.    regneark fungerer på den samme måde, så ligemeget om du har MS office eller andet. :)
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. december 2016 - 14:19 #4
#3
Hjemmeside kommer til at bruge WordPress, data håndteres med Mysql og php

Jeg har kigget på Dinero, som mig bekendt er noget nær de eneste der kommer i nærheden af vores (forenings)behov. Vi er en lille forening, så jeg tror ret sikkert omkostninger til et regnskabsprogram er udelukket.
Men, vi skal nok lige have skiftet kasserer først (ikke mig) og den nye skal være med/enig.
Vi skal lige lære at kravle først!
Det jeg vil lave, inkluderer ikke automatisk registrering af betaling eller betalingsfunktioner. Det er udelukkende tænkt som en oversigt, hvor kasseren ved et (par) tryk på en knap kan udsende opkrævninger med betalingsoplysninger (bankoverførsel) til alle de medlemmer der har (oplyst) emailadresse - resten sendes til kassereren (inkl en totalliste som regnskabsbilag) der så må udskrive og sende per snailmail. I dag laves det hele per håndskrift, girokort og snailmail.
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. december 2016 - 18:09 #5
- jeg har i øvrigt en pind i min opgaveliste: Hvordan styrer jeg, at bruger skal skifte password ved første login? (WordPress)