Avatar billede cyperbent Mester
15. december 2016 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Langsom PC

Jeg har en PC med Windows 10, men jeg er begyndt at opleve at den er meget langsom og jeg har scannet den for vira, spyware og lignende, men har
intet fundet.

Så jeg forstår ikke, hvad der kan udløse at den er så langsom?

Jeg kan høre hardisken summer som om at der konstant bliver skrevet til den og jeg har et program som viser at harddisken yder 100 %, selv når jeg e rpå nettet oplever jeg at den er langsom om at reagere.

Jeg har 3 GB i ram og 1 TB harddisk, så jeg tænker at det måske er mangel på Ram som kan sløve systemet, men vil gerne høre om der er andre bud?
Avatar billede kurtba Ekspert
15. december 2016 - 23:06 #2
Har du slettet cookies, midlertidige internet filer m.m. for nylig? De kan virkelig slå en pc ihjel.
Brug evt. Ccleaner til det.
Avatar billede cyperbent Mester
15. december 2016 - 23:20 #3
Har prøvet alt dette, men hjælper ikke
Avatar billede eurositi Ekspert
16. december 2016 - 01:35 #4
Har du virkelig prøvet ALT i den guide, jeg linkede til...?
Der er en lang liste af Windowstjenester, du kan frakoble - og du kan slå Windows Defender fra. Der er også beskrevet, hvordan Prefetching deaktiveres i registreringsdatabasen (husk at tage backup af den inden).

Du skal selvfølgelig være obs på, om der lige nu installeres opdateringer - det kan godt tage meget lang tid på en computer med så lidt RAM som din.

Eventuelt kan du forsøge dig med Windows ReadyBoost, som netop er målrettet computere med meget lidt RAM:
http://www.howtogeek.com/123780/htg-explains-is-readyboost-worth-using/
Avatar billede posten Ekspert
16. december 2016 - 01:35 #5
er den mon født med win 10 ??
Avatar billede cyperbent Mester
16. december 2016 - 17:36 #6
Den er ikke født med noget styresystem. Windows 10 er gratis installereret ovenpå en eksisterende Windows 7 installation
Avatar billede kurtba Ekspert
17. december 2016 - 22:12 #7
Har du prøvet at åbne Joblisten (ctrl+alt+del) og se under processer. Nederst til venstre skal du markere for, at du vil se flere oplysninger.
Så kan du se, hvor mange resourcer de forskellige processer bruger og dermed måske også finde synderen.