Avatar billede brasso Forsker
14. december 2016 - 19:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nvidia driver ikke afinstalleret korrekt?

Hej
Jeg har skiftet grafikkort fra et Nvidia GTX 260 til et Radeon kort.
Jeg startede med at afinstallere Nvidea driverne, med Iobit uninstall for at være sikker på at det hele kom med, Iobit fandt da også en hel del efterladenskaber, efter at Nvidia's standard uninstall program var kørt.

Jeg slukkede maskinen, udskiftede grafikkortet, installerede den nye driver og alt har kørt perfekt i en måneds tid, så lige pludselig kom der besked at PC'n skulle genstartes for at installere vigtige opdateringer, og hvad ser jeg så st der er på opdateringslisten, ja nemlig en opdatering til Nvidia GTX grafikkortet, som overhovedet ikke er i maskinen mere.
Hvad er det for noget gejl, og hvorfor skal Windows update blande sig i opdateringen af mit grafikkort???

Kører Windows 10 64 bit, med Anniversary update, og hvad der ellers er kommet efter den.

Hvordan får jeg Nvidia driveren total fjernet?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2016 - 20:03 #1
Har du kigget under programmer og funktioner at det ikke ligger noget Nvidia software?
14. december 2016 - 20:10 #2
Brug verden bedste uninstaller "Revo Unstaller Pro" den finder alle efterladenskaber - super program
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2016 - 20:20 #3
#2 Ikke uenig med dig med hensyn til Revo Uninstaller, men har et andet program forsøgt, men ikke fjernet det helt alligevel, kan det selv for Revo blive et problem, når det ikke har afinstalleret det fra starten af.
Jeg bruger selv den frie udgave af programmet når jeg fjerner programmer :-)
14. december 2016 - 21:37 #4
Revo finder alle efterladenskaber uden undtagelser, så brug dette program..
Avatar billede brasso Forsker
14. december 2016 - 21:42 #5
Der er ikke noget under programmer og funktioner. Revo uninstaller kender jeg godt, men den kan jo ikke køre alene på efterladte rester af nvidia driveren. Jeg mener ikke der er nogen software rester,  men selve driveren ligger åbenbart stadig et eller andet sted i Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2016 - 22:04 #6
prøv at gå i søg, og skriv msconfig, og gå i tjenester. tjek af at alle microsoft tjenester er skjult. Har du så noget Nvidia kørende i baggrunden?
15. december 2016 - 07:47 #7
Till brasso, jo brug Revo uninstaller, og det er lige det den kan - finde rester af nvidia driveren, prøv den nu og få løst problemet.
15. december 2016 - 07:51 #8
Husk du skal bruge Revo Uninstaller Pro.....
Avatar billede brasso Forsker
16. december 2016 - 00:17 #9
I MSconfig var der kun en enkelt Nvidia tjeneste "Nvidia Display driver service", den har jeg stoppet.
Revo Uninstaller ligger lige nu til ca, 120 DKR. men jeg synes ikke jeg vil betale for den, ikke lige nu. Jeg kan gost se at PRO versionen har en "left over" funktion som den gratis version ikke har.
Jeg prøver lige at scanne nettet om der ikke skulle være et gratis alternativ.
16. december 2016 - 07:04 #10
120 kr. er en billig løsning ifm al den tid du bruger på og alle irritationer der følger med så kom nu til lommerne..
Avatar billede brasso Forsker
16. december 2016 - 08:53 #11
Tjahh! jlalau, du har da helt ret 120 kr. ca. er da ikke mange penge, men jeg kan se der åbenbart også findes en portable version, den må jo så være at fprtrække, da den ikke er låst til en enkelt maskine, hvis jeg altså forstår det rigtigt.
Avatar billede brasso Forsker
16. december 2016 - 08:54 #12
Menne, portabele versionen er så til gengæld også noget dyrere.
16. december 2016 - 11:16 #13
Du tænker for meget bare kom til lommerne og få løst dit problem uden yderligere delay.
Avatar billede brasso Forsker
16. december 2016 - 12:25 #14
Nu skal weekendens strabadser lige overstås, så snupper jeg nok portable versionen, da jeg findt kan bruge den på de øvrige PC'r i familien.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2016 - 14:03 #15
#9 Der er jo ingen der ved om den har haft oplysninger kørende som dumme Windows bare har brugt. Er den deaktiveret helt burde du ikke få bøvl med den mere.

Du kunne jo også putte den gamle hardware i og installere driveren. Installere Revo free og så fjerne alt Nvidia softwaren. Kør gerne en tur med CCleaner også.
Avatar billede brasso Forsker
17. december 2016 - 17:06 #16
#15 -- Har deaktiveret den jeg fandt via msconfig, og kørt både Advanced System Care og CCleaner, så ser vi lige om der dukker noget op igen. Men jeg køber nok alligevel Revo, da jeg synes det er et udmærket program.
Avatar billede brasso Forsker
07. marts 2017 - 18:08 #17
Har ikke haft problemer siden, men har alligevel købt Revo Uninstaller portable, så er den i værktøjskassen, til en anden god gang.