Avatar billede Manfred Otto Riedl Praktikant
11. december 2016 - 19:18 Der er 13 kommentarer

lenovo bærbar: aktiveringsknap til trådløs forbindelse

Hej! På en eller anden måde er den trådløse forbindelse blevet deaktiveret.
Hvilken knap aktiverer den igen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2016 - 19:48 #1
Det kommer an på hvilken model du har. De lidt ældre aktiveres med en fysisk knap, typisk på siden eller forkanten. De nyere via en "hotkey" - tastetur genvej - se efter en antenne med "stråler" ud fra på dine taster.
Avatar billede Manfred Otto Riedl Praktikant
11. december 2016 - 20:12 #2
Hej! Det er en nyere Lenovo: G 50-45.
Der er Ingen fysisk knap på side eller forkanten. Der er heller Ingen antenne med "stråler". Har knappen et F-nr.?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2016 - 20:50 #3
En googling af keyboard layoutet gør mig heller ikke klogere - og dog. En af knapperne er "flytilstand". Prøv den engang. Ellers er der følgende ideer, forudsat du kører win10:

* Klik på beskedcenter nede i højre hjørne ved uret (ligner en firkantet talebobbel). Her er der en del "genvejs ikoner" til bl.a. flytilstand og netværk - se om der er noget der kan aktiveres her.
* Ellers så klik start->"sleep" (tænd/sluk ikonet) - på visse maskiner er der netværksmuligheder i denne menu.

Ellers må du vende tilbage med Windows version - så lægger jeg hovedet i blød.
Avatar billede milter Ekspert
11. december 2016 - 20:52 #4
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2016 - 20:54 #5
Tjek F7 knappen.. Flytilstand til og fra. = trådløst net eller ej.. ;)
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 20:57 #6
Kan du være kommet til at slå den fra i handlingscenteret. Det er en ren softwareindstilling. Se i nederste højre hjørne.
Avatar billede Mikael Ekspert
11. december 2016 - 21:02 #7
Hent brugervejl. (Dansk (user guide) på dette link.

På side 31 i pdf vejledningen er det beskrevet ;)

https://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/lenovo_g40_g50_z40_z50_ug_danish.pdf
Avatar billede kurtba Ekspert
12. december 2016 - 00:59 #8
Hvis flytilstand er aktiveret, vil den vise et flysymbol i stedet for wifi symbolet nede til højre, så det kan man ikke lige overse.
På min Lenovo er der ingen genvejstast til at tænde og slukke for wifi.
Der er mulighed for flytilstand, men det er som anført ikke til at overse.
Jeg aktiverer/deaktiverer i stedet ved at gå ind i enhedshåndtering og finde wifi kortet.
Højreklikke på det og så vælge at aktivere eller deaktivere.
Det skulle man også kunne gøre her, selv om man har en genvejstast.
Avatar billede Manfred Otto Riedl Praktikant
13. december 2016 - 16:24 #9
Hej! Kan det trådløse LANkort være istykker?
Avatar billede Mikael Ekspert
13. december 2016 - 16:32 #10
#9  Alt er selvfølgelig muligt..

Men HAR du haft trådløst på den maskine før ??? Og du er sikker på at husets trådløse virker ???
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 16:36 #11
Har du checket om der er en Windows opdatering som hænger? Gå i indstillinger - opdatering og sikkerhed - check opdatering.
Har på det seneste set flere PC´er med dette problem.
Tilslut med netværkskabel indtil dette er løst.
Dernæst kan du gå i kontrolpanel - enhedshåndtering og finde det trådløse kort. Højreklik og deaktiver. Dernæst højreklip og aktiver igen.
Avatar billede Manfred Otto Riedl Praktikant
13. december 2016 - 17:40 #12
Den har været på trådløs før. Husets trådløse virker? Ved ikke. Min HPer er tilsluttet med kabel.
Den med netværkskabel er afprøvet: virker heller ikke.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. december 2016 - 22:57 #13
Har du kigget i enhedshåndtering, om det er aktiveret? Har du prøvet at gå helt tæt på routeren, således at du er helt sikker på, at den får et ordentligt signal?