Avatar billede Jørgensen Novice
15. november 2016 - 14:37 Der er 10 kommentarer

Køb af en ny oplader

Hej,

Jeg har ikke særlig meget forstand på computere eller oplader, så jeg håber, at det er en orakel herinde, som kan hjælpe mig lidt.

Sagen er den at strømforsyningen (dvs. min oplader) til min HP Pavilion er gået i stykker, hvorfor jeg nu skal have en ny oplader.

På min oplader, som er gået i stykker, står der, at outputtet er:
19.5V 3.33A 65W max.

På diverse hjemmesider kan jeg se, at man kan købe en 90 W universal oplader.

Har det nogen betydning om det er 65W eller 90W? Skader det min computer, hvis jeg bruger 90W?

Mit spørgsmål er derfor om jeg kan godt købe en 90W universal oplader uden problemer?

Vh. Martin
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. november 2016 - 14:42 #1
Nej det betyder blot at den har et større overskud til rådighed
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2016 - 14:43 #2
Ja 65 eller 90 Watt er intet problem til en hp. Men du skal have en der passer til stikket i computeren.. Der er mange størrelser.

Og stikkene betegnes som udvendigt/indvendigt mål. ;)
Avatar billede Jørgensen Novice
15. november 2016 - 14:44 #3
Okay tak for info. Så køber jeg den.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 14:52 #4
tit er der forskel i størrelsen - køber du en 90 W kan den være større, og derved tungere -> bare husk det, hvis du tit er på farten.
Avatar billede Jørgensen Novice
15. november 2016 - 15:06 #5
Tak for info.

Ved i, hvor man kan se målene på stikket i opladeren?

Vh. Martin
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2016 - 15:30 #6
Hvad er det "fulde navn/nummer" på den Hp..
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. november 2016 - 15:39 #7
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2016 - 15:39 #8
Store HP hedder fx. HP Pavilion dv7-1200eo

Den bruger det store stik på 5.5mm x 2.5mm

Prøv at finde din model her.. De viser gerne stikstørrelsen.

http://www.datamarked.dk/stroemforsyning/hp/modelkategori.html
Avatar billede Jørgensen Novice
15. november 2016 - 16:47 #9
Tak for hjælpen.

Min computer er en: HP Pavilion notebook - 15-ab087no
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2016 - 17:13 #10
Suk ;) Den model leveres åbenbart med ikke mindre end 3 forskellige stikstørrelser.

Hvis du har mulighed for at måle stikket UDVENDIGT, så er chancerne for at finde det korrekte stik/lader større.