Avatar billede Nicksk0610 Praktikant
10. november 2016 - 16:31 Der er 1 kommentar

Første byg-selv computer

Hej eksperter
Jeg har i et stykke tid gerne ville bygge min egen gamer PC, og har derfor brugt meget tid på nettet på at finde frem til de bedste dele, efter mit budget på cirka 20.000 kr. med alt inkluderet (windows licens, skærm, mus og tastatur). Og er nu kommet frem til det setup jeg mener det bedste (det er det sikkert ikke), men inden jeg bruger alle hårdt opsparede penge, ville jeg hører jer hvad i mener om dette, og hvad der eventuelt ville være bedre at vælge?
Setup'et er som følger:

CPU: Intel Core i7-6700K 4.0GHz Quad-Core Processor

CPU Cooler: be quiet! Shadow Rock 2 51.4 CFM Rifle Bearing CPU Cooler

Motherboard: Asus Z170 PRO GAMING ATX LGA1151 Motherboard

Memory: Kingston Savage 16GB (4 x 4GB) DDR4-2666 Memory

Storage: Samsung 850 EVO-Series 500GB 2.5" Solid State Drive

Storage: Western Digital Red 2TB 3.5" 5400RPM Internal Hard Drive

Video Card: MSI GeForce GTX 1080 8GB Video Card

Case: Corsair Carbide 400C White ATX Mid Tower Case

Power Supply: Corsair RMx 750W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply

Operating System: Microsoft Windows 10 Home OEM 64-bit

Monitor: Asus VG248QE 24.0" 144Hz Monitor

Jeg har læst mig frem til at en CPU efter mit valg, i nogens øjne er meget voldsom til at game, men da det ikke vælter budgettet har jeg valgt denne alligevel. Jeg har ikke erfaring med overclocking af CPU, men det er planen jeg vil prøver kræfter med det med tiden. Og vil en anden CPU-køler være bedre til dette, evt en vandkølet?

På forhånd tak.

PS: Jeg er ny på siden, så hvis dette er den forkerte kategori underskylder jeg på forhånd.
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 17:21 #1
Overcloking er jo lig med varme.
Jeg ville nok lige ofre en win 10 pro så du har mere kontrol over eks. Opdateringerne - især hvornår.