Avatar billede 1Dorte Guru
24. juni 2016 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB-enhed blev ikke genkendt.

Hej

Jeg tilslutter min smarthphone og pc'eren skriver

USB-enhed blev ikke genkendt Den sidste USB-enhed, der er tilsluttet denne computer, virker ikke korrekt og genkendes ikke af Windows.

Hvad gør jeg?

Jeg har søgt på google, og fundet et svar på denne side fra 2010. Her foreslåes at vælge "enhedshåndtering" + slette USB-controllerne.

Går det an?
Avatar billede 1Dorte Guru
24. juni 2016 - 17:32 #1
Der er ingen usb-controllere der er med gul trekant
Avatar billede 1Dorte Guru
24. juni 2016 - 18:53 #2
Har fundet ud af at, at tilslutter jeg min smarthpone i en mine 2 USB 2,0 kommer der en gul trekandt:¨
"Ukendt usb-enhed (enheden blev ikke optalt)"

Den gule trekant kommer ikke, når jeg sætter det i USB 1.0
Avatar billede kurtba Ekspert
25. juni 2016 - 00:35 #3
Når først en enhed har fået problemer med en usb port bliver den typisk ved med at have det, da usb porten husker enheden.
Du kan roligt følge rådet om via enhedshåndtering at slette alle usb portene.
Når du så genstarter pc.en, bliver de automatisk installeret igen og er nu nulstillet, således at de ikke længere husker, de enheder som har været tilsluttet.
Det kan måske afhjælpe dit problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2016 - 06:18 #4
Jeg er enig i #3. Det nævnte kan også ske hvis man fjerner en enhed uden at bruge sikker fjernelse. Nogle enheder kan fjernes uden at gøre det, men andre bør man gøre det. Tror computeren at enheden er tilsluttet, når den kobles på kan Windows ikke altid finde ud af det. En sletning i enhedshåndteringen gør at alle enheder der har været monteret i port fjernes, men driveren til den nævnte enhed forbliver i system. Når enheden puttes tilbage geninstalleres driveren så normalt, og din enhed burde virke igen.
Avatar billede 1Dorte Guru
25. juni 2016 - 09:13 #5
Hej

Tak fordi I tog jer tid til at svare...
Jeg har nu slettet alle usb-porte. Genstartet pc. Jeg havde desværre samme problem med min telefon.

Jeg har meget tit haft min telefon sluttet til pc. Det har aldrig været muligt, at bruge sikker fjernelse.

Denne gang starter jeg min telefon i Fastboot /boatloader eller noget i den retning. Jeg vil nemlig gerne root den. Så det er nok der problemet ligger.