Avatar billede HaxCookiesDK Mester
21. juni 2016 - 14:55 Der er 8 kommentarer

Studie bærbar

Nu skal jeg til at starte på min videreuddannelse, og jeg vil lige høre om en god All-Around pc. Den må gerne være god til at køre gta 5 og god til studieting.
Budgettet er 7000 kr.
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2016 - 15:29 #1
Puha, GTA V er alligevel et halvhøjt krav til en bærbar, og der kommer du ikke særlig langt for 7000 kr. Jeg vil tro noget af det bedste du kan få, hvis det også skal være en ordentlig maskine, er noget som denne:
https://www.komplett.dk/product/866208/pcer/pc-baerbar/gaming-laptops/lenovo-ideapad-700-156-full-hd-mat

Det er en rigtig god maskine til alle andre ting, men 950M grafikkortet kan kun lige køre GTA V på medium-high indstillinger med en rimelig framerate.
Se benchmarks her: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-950M.138026.0.html

Men skal du have et bedre grafikkort end det, så er det højere pris - eller for store nedskæringer på andre områder.

Men hvad tænker du mht. skærmstørrelse? Den linkede var en 15,6", men nogle foretrækker dem mindre.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
21. juni 2016 - 15:50 #2
Jeg er ikke så meget til Lenovo, men er der andre?
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2016 - 16:25 #3
Dit valg, naturligvis, men hvad er problemet med Lenovo? Det er sandsynligvis det bedste kvalitet mærke på markedet.
Hvis det er en bestemt ting, du ikke kan lide, skal vi jo lige vide hvad, så vi kan undgå det.
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2016 - 17:12 #5
Tjah, det er næsten nøjagtig samme maskine, bare fra et andet mærke. Den eneste forskel er, at den har harddisk i stedet for SSD - det giver 4 gange så meget plads, men med en langt lavere hastighed. Dog er det en 7200 RPM harddisk, hvilket er sjældent set i bærbare, så den er ikke så sløv som den kunne have været.

I de fleste tilfælde ville jeg dog langt foretrække den mindre SSD alligevel - men hvis du bruger meget harddisk, så er den ikke et dårligt valg. Og også et pålideligt mærke.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
21. juni 2016 - 17:16 #6
Jeg har også fundet den her, men så skal jeg lige spare op til den med min su. http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-zenbook-ux303ub-r4073t-id-11993540.aspx
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2016 - 17:48 #7
Den har et dårligere grafikkort - og også en dårligere CPU. Der vil du have svært ved at spille GTA V.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
21. juni 2016 - 17:50 #8
Det er fint nok, jeg har en god stationær. Jeg har bare ikke plads på min ssd på min stationær