Avatar billede brasso Forsker
13. juni 2016 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette/formatere defekt recovery partition

Hej
Jeg har en HD fra en bærbar, hvor der er 2 partitioner på, den ene er en recovery partition, som ikke virker, og den anden er en almindelig, hvor der tidligere har været installeret Windows på.
Jeg vil så gerne have slettet recovery partitionen, så jeg kan udnytte hele disken.
Jeg har et Sandberg kabel/ inklusiv strømforsyning så disken kan kobles til min stationære PC, og disken kan tilgås herfra.
Når jeg åbner den i 'Administrer' --> 'Diskhåndtering', er der følgende muligheder.
Når jeg højreklikker på recovery partitionen, kommer der en eneste valgmulighed, det er "Hjælp", hvis jeg klikker helt ude til venstre, der hvor der står oplysninger om disken, kommer der en menu med et eneste punkt, "Konverter til dynamisk disk", når jeg prøver dette kommer der en besked "Handlingen understøttes ikke af objektet".
Hvordan får jeg ændret recovery partitionen til en almindelig partition, så de 2 partitioner kan lægges sammen og formateres?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 18:54 #1
Recoverypartitioner kan nemmest slettes ved installering af nyt windows - bare vælge avanceret ved installation, og så slet alt du har på disken.
Ellers kan du prøve det samme gennem Diskhåndteringen - men jeg ikke sikker på det virker.
Ellers kan du også prøve med fdisk - den er også lidt mere ligeglad hvad der er på disken
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2016 - 18:55 #2
Prøv Minitool ree partition manager:
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
Med den burde du kunne nedlægge og oprette de partitioner du skal.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2016 - 19:39 #3
Microsoft selv (Diskhåndtering) har problemer, når der pilles ved den primære windows partition på disken (den vil den meget nødigt).
Tredie-parts værktøjer (fx minitool) er ligeglade med windows, og sletter/flytter, som du vil. Dog har du så ændret i størrelsen på primær windows-partition, så windows vil lige genstartes en ekstra gang før den har det hele på plads igen.
Avatar billede brasso Forsker
13. juni 2016 - 20:19 #4
220661 #2.Mini Tool klarede opgaven i løbet af nul og niks.
Tak for tippet 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2016 - 20:20 #5
Velbekomme :-)
Avatar billede brasso Forsker
13. juni 2016 - 20:31 #6
PS. Hvordan lukke rman e tråd i dette nye setup?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2016 - 20:42 #7
Det har du gjort ved at acceptere mit forslag i #2 :-) Får du ingen løsninger kan man formodentligt lukke med den besked også. Man lægger ikke svar mere som i gamle dage for at lukke tråde