Avatar billede JakobSS Praktikant
12. juni 2016 - 17:00 Der er 7 kommentarer

Min laptop er helt væk!

Hej HO.

Jeg har et kæmpe problem: Min laptop opfører sig voldsomt underligt. Det er vildt svært at beskrive, hvad den gør men her er nogle ting:
- Musen har sit eget liv. (Touchpad er deaktiveret)
- Den lukker pludselig fanen, når jeg har musemarkøren over en fane.
- Den kan også finde på at åbne mange faner, hvis jeg har markøren over et link.
- Ofte kan jeg ikke trykke på noget og kræver at jeg tabber ud og ind af programmet eller trykker ctrl-alt-del, før jeg kan bruge det.

Jeg har prøvet følgende uden effekt:
- Scanne computeren med Avira
- Formateret
- Tage musen ud og bruge touchpad

Min laptop er en gamer laptop fra MSI og musen er en Steelseries Sensei.

Mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 13:29 #1
Prøv med denne her: 360 Total Security.
https://www.360totalsecurity.com/en/download-free-antivirus/360-total-security/?offline=1
- Den har således antivirus definition fra BitDefender og Avira.
Avatar billede JakobSS Praktikant
13. juni 2016 - 19:47 #2
#1
Jeg prøver med det samme. :)
Avatar billede JakobSS Praktikant
14. juni 2016 - 14:54 #3
#1 Det gav desværre ingen effekt.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2016 - 16:18 #4
Lyder som om at det kan være relateret med software installeret der forårsager denne problem, dit infektion er nået så meget, at det måske er inde i dit system eller kan være på dit browser profil, at det bare synkroniserer tilbage igen, når du installerer dit browser.
Afinstaller Steelserie software and afinstaller toolbar, da disse kun vil forårsage problemer for dig. Log af dit browser profil fra Firefox / Chrome. Fjern eventuelt Google Chrome / Firefox.
Aktiver alle feature på 360 Total Security ved trykke på Avanceret og aktivere alt. Hent antivirus definitioner og prøv og skan om igen.
Avatar billede JakobSS Praktikant
14. juni 2016 - 16:31 #5
Det kunne godt lyde til at du har fat i noget. Det sker nemlig oftest med Chrome åben. Jeg prøver når jeg kommer hjem :)
Avatar billede JakobSS Praktikant
15. juni 2016 - 15:26 #6
#4
Det gav desværre heller intet nyt..
Fjernede alt historik, cache osv og loggede ud, hvorefter jeg slettede programmet. Derudover kørte jeg alt i 360, uden den fandt noget.

Mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 22:22 #7
Så kan det trods alt være hardware fejl. Dit tastatur / touchpad forbindelse er måske røget ud af forbindelse, eller, så har du du en defekt dele som måske kræver udskiftning. Tag den til butikken du købte den fra eller indlevere den til IT-forretning for fejlfinding mod service mv.