Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
10. juni 2016 - 20:11 Der er 12 kommentarer

Schedular kender ikke mit p:

Hej dér.

Jeg kører mine programmer på Windows Server. Jeg prøver at flytte dem fra Windows Server 2008 til 2012. Mine programmer har mouted et p:-drev på min nuværende server, men det kan jeg ikke på den nye.

Dvs. det kan jeg godt, men Schedularen kan IKKE se den. Jeg kan bruge NET USE, jeg kan mounte den fast, altså tilknytte netværksdrev, jeg kan bruge subst (kun i sessionen, I know), men INTET virker. Det er allerede når jeg skal vælge at køre en task fra p:\programs, at schedularen ikke kan finde den. Men heller ikke, hvis jeg laver task i en bat, som kører fra c:\.., kender dén p:, når den skal bruge den.

What to do? Jeg ved, det er lidt meget at forlange, men jeg vil helst have svar, hvis du har prøvet løsningen. "Prøv ditten og datten" har jeg været igennem med min nye udbyder.

På forhånd tak.
Avatar billede martens Guru
11. juni 2016 - 19:04 #1
NET USER du via sharenavn eller IP-adresse ?

Er dato + tid korrekt på klient samt server ?

benytter du dig af en form for wait-funktion fra dit connect til du starter dit schedule ?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
12. juni 2016 - 00:00 #2
Hej Martens. Tak for spørgsmål. Mit problem er, at det var en tidligere ansat, som lavede det, og min nuværende udbyder ikke kunne finde ud af det. Jeg kan derfor ikke svare dig på det, og det er selvfølgelig dumt. Jeg kan kun sige, at jeg går ind i schedularen og får den til at køre en .bat-fil på et givent tidspunkt, når det ellers virker. Måske kan vi finde en dag, hvor du kan finde svarene og hjælpe mig - mod betaling? Skriv i så fald til mig i næste uge på jk(at)staticdata(dot)com.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 14:52 #3
Det lyder lidt som det gode gamle UAC-problem:
Når du åbner en stifinder og tilkobler drevet, gør du det som dig, åbner du en kommandoprompt, gør det det sikkert også som dig - men når du åbner Task Schedularen, gør du det som Administrator ("vil du køre dette program som adminstrator - ok")
Prøv en gang for sjovens skyld, at køre en cmd som administrator, og tilknytte P-drevet dér.
Så vil Task Schedularen sikkert også finde p-drevet.
Og jeg er klar over, at du sikkert ER administrator - men hvis du feks. skal installere et program, skal du ikke også tryk på "accepter" når du vil starte det op?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juni 2016 - 16:04 #4
Jeg ER administrator. Tænker du på, at jeg kører den som en anden administrator?
Jeg har prøvet at tilknytte vha subst, og det er ok, at den ikke virker. Hvordan er det nu med net use - altså, jeg kan slå det op, men er der fælder?
Avatar billede martens Guru
23. juni 2016 - 01:25 #5
Jeg tror jeg vil benytte mig af Session Manager i registreringsdatabasen , da det jo er Windows Server 2012
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. juni 2016 - 02:52 #6
Som alternativ til schedularen? Lissom i gamle dage, hvor man gav det som kommandoer i dos-prompt?
Avatar billede martens Guru
23. juni 2016 - 02:54 #7
lige nøjagtigt....
Avatar billede martens Guru
23. juni 2016 - 02:55 #8
Kør prompt som admin og fyr kommandoen af...
Avatar billede martens Guru
23. juni 2016 - 02:57 #9
reg add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\DOS Devices" /v P: /t REG_SZ /d "\??\C:\Mine_Uundværlige_Programmer" /f
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
01. juli 2016 - 21:56 #10
Mærkeligt, for det tør jeg ikke...
Avatar billede martens Guru
01. juli 2016 - 23:53 #11
Bør du turde,,,, for det virker !
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
02. juli 2016 - 16:38 #12
Ok - nu er jeg begyndt at programmere udenom. Jeg mangler så at få schedular til at virke igen(!):
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011526