Avatar billede richardjensen Seniormester
07. juni 2016 - 21:28 Der er 6 kommentarer

? "Noget der ligner Front-Page" ??

Har for længe siden brugt Front Page til hjemmeside, - nu vil jeg gerne renovere siden ( uden at skulle gennem hele kampen med HTML).
Forslag  ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2016 - 22:18 #1
Jeg har med fordel brugt  Microsoft Expression Web Til at rette i gamle Front page sider.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=36179
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. juni 2016 - 09:44 #2
Hvorfor ikke skifte til f.eks. en side som kører Wordpress - det tilbyder de fleste udbydere med 1-click installation. Så er du også rimeligt fremtidssikret med updates etc. - og behøver ikke fumle med HTML.

Det er nok ca. lige så bøvlet som at skifte til noget der ligner Frontpage, men bare en del nemmere på sigt.
Avatar billede jkrons Professor
08. juni 2016 - 10:31 #3
Lars, jeg har selv overvejet det samme, har Wordpress hos min udbyder, men kan man massekonvertere siderne, eller skal det gøres manuelt?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. juni 2016 - 10:51 #4
Jeg har endnu til gode at se noget som konverterer. Udfordringen er at Frontpage er så gammelt at de mere moderne systemer ikke tager højde for det.

Så det er nok desværre lidt et pillearbejde at flytte siden over. Til gengæld er resultatet ret godt - min kone driver et par sider uden det mindste kendskab til kodning (og der bliver ikke kaldt på mig særligt ofte).

Hvis du bruger nogle af Frontpage-udvidelserne skal du under alle omstændigheder lave det om i hånden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2016 - 11:05 #5
Nu har jeg altså en del sider lavet i Front Page og indtil videre har jeg ikke haft problemer med at få dem til at virke!
Ps og når man er kommet godt op i alderen har jeg i hvert fald ikke lyst til at begynde på noget nyt!
Avatar billede jkrons Professor
08. juni 2016 - 14:18 #6
Så bliver det nok ikke lige foreløbigt at jeg laver noget om. :-) Mit site består pt. af knap 1.000 undersider, så der bliver noget at konvertere og tilrette.