Avatar billede ps76 Forsker
29. maj 2016 - 12:52 Der er 1 kommentar

Over-understregning

Hjælper min datter med en opgave. På et "flow skema" er der nogle ord, somr skal have en streg over og under sig. Men når jeg i Word vælger f.eks. streg over, så laver den en hel firkant.
Hvordan kan jeg få lavet en over- og understreg kun?

Se dokumentet her: http://www.granvista.dk/flow/

Klik på "flow" og åben med Word.. Det drejer sig om f.eks. på side 1: Medarbejderprofiler, BPI kalender og FAQ.
Som det ses er de i firkant. De skal altså bare have over - og understreg.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. maj 2016 - 23:59 #1
Der er ikke lige nogen praktisk måde at løse det med stregerne på med den konkrete opbygning af diagrammet. Teksterne, som har ramme på alle sider, er nødt til som nu kun at have ramme om selve teksten og ikke om hele afsnittet. Funktionen med rammer vil altid indramme hele teksten, hvis den kun udgør en del af et afsnit. I vil kunne fjerne stregerne og i stedet indsætte streger som selvstændig grafik men det er ikke en hensigtsmæssig løsning.

Det ville være en stor fordel at ændre på måden, diagrammet er opbygget på. Hvis I indsætter et såkaldt lærred (fanen Indsæt > Figurer > Nyt lærred), kan de enkelte figurer indsættes inden i lærredet. Teksterne, som skal have streg over/under, kan laves som tekstbokse, hvor selve tekstboksene ikke har rammer, men hvor I bruger dialogboksen ?Kanter og skygge? til at sætte kant over og under (kan sættes individuelt for hver af de fire sider på den måde).

Streger og pile, som forbinder figurerne, kan laves som forbindelsesstreger (fanen Indsæt > Figurer > Streger). Når figurerne er en del af et lærred, kan streger automatisk ?klæbe? til punkter på kanten af figurer. Sådanne forbindelsesstreger vil automatisk følge med, hvis I flytter figurerne. Det gør det meget lettere at rette i et diagram.

NB Det fremgår ikke, hvilken version af Word, I bruger. Forklaringerne ovenfor passer til Word 2007 og senere versioner.