Avatar billede MartinEJ Nybegynder
08. maj 2016 - 09:56 Der er 1 kommentar

Hjælp til Grafikkort / pc opbygning

Hej eksperter :-)
Håber i kan hjælpe med den her.

Jeg vil opgradere min gamer pc med et Nvidia GTX 980 TI grafikkort. Jeg har dog pt. et bundkort (Gigabyte Z77X-UD3H) der ikke understøtter PCI-E 3,0, men kun 2,0.

Kan det nye grafikkort, køre ordentligt i det gamle bundkort?

Forhandleren mener at der vil være et tab i ydeevne på 30 %, hvilket jeg tror er overdrevet, for og få mig til og købe et nyt bundkort.

Et nyt bundkort er dog også problematisk da jeg ikke kan finde et, der har PCI-E 3,0 og processor socket 1155, til min Intel i5, og kan bruge mine 16 GB DDR3 ram....

Så bliver det jo en helt ny computer, hvis jeg skal skifte..

Mvh
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 13:50 #1
Tror nu måske ved optimale sammensætninger at det er korrekt det forhandler skriver.
Hvas du ser nederst på siden her:
https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Kan du se forskellen på hvor hurtig porten er.