Avatar billede norgaard99 Nybegynder
06. april 2016 - 21:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Laptop Ideer

Hej allesammen derude.
Jeg står og mangler en ny computer, da den jeg har nu er godt og grundig slidt ned, og kan næsten ikke klare sig igennem dagen mere.

Så vil høre jer hvad jeg har af muligheder, men har dog mine krav:
-13-14 tommers skærm (da jeg ikke gider slæbe rundt på en kæmpe)
-Veje så lidt som muligt
-Kunne holde sig i mindst 5 år
-Være hurtig
-Behøver ikke at have så meget plads på sig, da jeg normalt bruger skyen (Dog må der gerne være en smule til et spil eller 2 :))
-Ikke en Mac
- Ligge på et prisleje højst 5000,-

Håber der er nogen som har en ide til en computer, da jeg står og skal bruge en ny hurtigst muligt.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. april 2016 - 14:52 #1
Veje så lidt som muligt
- Spillecomputere vejer normalt over 3 kilo.

Kunne holde sig i mindst 5 år
- Gå efter en i7 processor
- Sørg for, at den har *mindst* 8 gb RAM (og gerne mere)

Være hurtig
- Gå efter en i7 processor med en quad core (eller bedre) CPU på mindst 2,6 GHz.
- Sørg for, at den har en SSD harddisk.

Behøver ikke at have så meget plads på sig, da jeg normalt bruger skyen (Dog må der gerne være en smule til et spil eller 2 :))
- Hvis der skal være plads til et par rigtige spil, skal du bruge en SSD harddisk på mindst 256 gb.
- Hvis det bare er til simple spil uden tung grafik, kan du klare dig med et såkaldt delt (on-board) grafikkort, men hvis vi taler actionprægede, grafiktunge spil, skal du vælge en laptop med et dedikeret grafikkort.

Ligge på et prisleje højst 5000,-
- Søg efter laptops med alle disse filtre på Pricerunner.dk
Avatar billede norgaard99 Nybegynder
07. april 2016 - 15:14 #2
Så en computer i den her stil vil kunne anbefales?:

Lenovo E31-70 - Core i7
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=6277
Avatar billede eurositi Ekspert
08. april 2016 - 10:01 #3
Ja, den ser meget fornuftig ud. Godt fundet.

Fandt lige denne grundige anmeldelse af E31'eren:
http://laptopmedia.com/review/lenovo-e31-notebook-review-affordable-doesnt-necessarily-mean-poor-quality/

Som det fremgår, er bedømmelserne generelt fine. Jeg vil dog stadig overveje at smide lidt mere harddisk og/eller RAM i den - men du kan nok godt undvære det, fordi "din" Lenovo (modsat dén i anmeldelsen) har en indbygget SD-kortlæser.
Avatar billede norgaard99 Nybegynder
08. april 2016 - 10:16 #4
Siger mange tak for din hjælp, og mange tak for linket til den anmeldelse :)

Kan du ikke lige lave et svar eller noget så du kan få dine point
Avatar billede eurositi Ekspert
09. april 2016 - 08:51 #5
Will do...
Held og lykke med "den lille ny". :)