Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 04:25 Der er 9 kommentarer

Legacy grafikkort

Hej jeg sidder her med en HPE-520sc win 7 computer som er fra 2011 og nu er mit grafikkort gået i stykker..jeg fik så købt et nyt grafikkort et ASUS GT730-4GD3 men det går hurtig i computerverden så nu finder jeg ud af at der er noget der hedder UEFI og Legacy..det nye kort er et UEFI kort og min com er en Legacy så kort retur..
jeg har kigget på en masse kort men der står ikke meget om om det er et UEFI eller et Legacy kort..så jeg ville lige hører om nogle af jer ved hvor på nettet man kan finde Legacy GT kort henne og hvad man kigge efter.
mit gamle kort ved et (NVIDIA GeForce GT 440 1.5GB GDDR3 PCI Express Video Card) https://www.evertek.com/viewpart.asp?auto=88296&cpc=RECOM....hvis i kan hjælpe mig med det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 07:40 #1
Nu tror jeg du er kommet til at blande noget sammen som intet har med din Grafik at gøre! Legasy Bios er efterhånden ved at være en forældet form for styring af din Computers arkitektur Bios strukturen er opbygget omkring et 16Bit system hvorimod UEFI kører både 32 / 64Bit og lægger ed styrepartition i begyndelsen af din Harddisk EFI/UEFI.
Kun en simpel forklaring som måske kan lede dig på vej!
Der findes masser af litteratur UEFI Versus Legasy BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 12:42 #2
forældet ja det er den:) da jeg satte det nye grafikkort starte den kun op i bios med startup menu og så blev den der..kunne ikke gør noget..jeg har snakket med HP forum om det her og de siger at win 7 64bit bios v 7.15 kan ikke skifte over til UEFI.så jeg er helt tom for ideas.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 14:12 #3
Det har stadig ikke noget med UEFI at gøre men at nogle Grafikkort ikke understøttes af HPE-520sc

Har du prøvet at starte op med det indbyggede grafikkort?

http://h30434.www3.hp.com/t5/Business-Notebooks/Pavilion-Elite-HPE-520sc-bios-does-not-support-Radeon-GT-730/td-p/4786812
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 14:55 #4
ja det indbyggede grafikkort er det jeg kører med nu Intel(R) grafik.det kører fint..det link kan jeg godt se at nogle af tingene ikke passer sammen med hans pc og kortet men jeg synes ikke rigtig hvorfor mit nye kort ikke skulle kunne kører i min..tingene passer da meget sammen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 15:40 #5
Hvor mange Watt er din PSU?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 15:44 #6
460W
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 15:55 #7
Det kan tænkes at du skal fjerne driverne fra det gamle grafikkort! inden du monterer et nyt
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 15:59 #8
det gamle driver har jeg taget væk
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2016 - 16:21 #9
jeg har også prøvet at deaktiver i enhedshåndtering og i bios..gik ikke.