Avatar billede jcr18 Professor
20. marts 2016 - 12:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvilket reparationsværktøj?

Jeg er ved at scanne min outlook fil med scanpst.exe men får en melding om at der er en fejl på disken hvorfor scanpst ikke kan fortsætte med at kontrollere filer. I forbindelse med en defragmentering for nydelig fik jeg også en melding om at disken var "dårlig". Jeg kan ikke huske, hvilket effektive program man kan benytte til reparation og kontrol af diske men ved at der findes adskillige muligheder. Håber I kan give mig et tip til hvilket I måske har bedst erfaring med:)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2016 - 15:45 #1
du skal starte kommandopromt som administrator, og der kalde chkdsk
chkdsk c: /r /x
den vil sandsynligvis svare, at den først kører efter genstart (disken er optaget/låst af windows), så genstart.
Der vil så i opstart komme en del optællinger, og hvis der er fejl kan det tage noget tid for programmet at forsøge at redde data der. Der er kun at lade den bruge den tid, det tager.
Avatar billede jcr18 Professor
29. marts 2016 - 05:36 #2
Tak det vil jeg prøve. Lægger du lige et svar for point?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2016 - 08:39 #3
Bare læg svar selv og gem point til en anden gang...
Avatar billede jcr18 Professor
29. marts 2016 - 12:32 #4
Ha` en god dag.