Avatar billede Lauritzoo Nybegynder
20. marts 2016 - 10:19 Der er 2 kommentarer

Søger stationær (budget 6500kr.)

Jeg leder efter den rette stationære computer (budget 6500kr). Eftersom jeg er grafisk designer skal den være hurtig, den skal have grafikken i top og have en del hukommelse.

Jeg ved ikke om det bedst kan betale sig at samle selv eller købe en færdigbygget. Hvis du kan anbefale en computer, eller ved hvad den skal indeholde hvis jeg selv samler, så skriv meget gerne.

Tak på forhånd :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2016 - 10:46 #1
Saml selv.

Kig på et bundkort med m2 support og så køb en "lille" m2 disk, så har du hurtig harddisk.
Og så skal du vel have 8 eller 16 gb ram.
Bundkort er nok mindre vigtigt. (så længe det virker sammen med m2, ram og cpu)
En cpu kunne du jo kigge på en strømbesparende, da jeg gætter på de fleste cpu'er kan følge med i dine grafikprogrammer.
Grafikkortet behøver du nok heller ikke købe toppen af poppen. Jeg gætter igen på de grafik opgaver ikke vil være lige så krævende som 3d spil der ska afvikles med min 100fps osv..
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2016 - 10:47 #2
Jeg har selv samlet denne sidste år: http://www.eksperten.dk/spm/1004477
Det blev virkelig en MOTHER FUCKER pc, men jeg tænker dit behov måske kan nedgradere de enkelte dele, men gå i samme retning.
Mit forsøg var at lave en silent pc (lykkedes langt fra) :)