Avatar billede rasmarne Nybegynder
12. marts 2016 - 13:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gl. harddisk

Jeg har en gl. harddisk liggende, hvorpå jeg har billeder, som jeg ikke fik med, da den gl. PC pludselig ikke ville mere. Jeg mener den kører win 7. Min nuværende PC kører windows 10. Findes der et "apparat" man kan sætte den gl. harddisk i, og forbinde til min nuværende?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2016 - 13:48 #1
https://www.avxperten.dk/usb-til-sata/usb-3-0-til-sata-ide-adapter.asp
uanset hvilken type disk, så kan den sættes til her, og så i usb-port på din pc. Så vil disken ses i stifinder som fx e: og du kan trække filer ud (eller bruge disken til backup af din pc).
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2016 - 14:17 #2
Enig med #1, men vil lige tilføje, at hvis din computer er en stationær, kan du bare sætte den HDD til bundkortet som en ekstradisk. Du behøver ikke at spænde den fast, bare sæt kablerne i.
Avatar billede rasmarne Nybegynder
12. marts 2016 - 16:19 #3
Tak for svarerne, jeg har kun en ledning til harddisken (rød), og må nok indrømme, at jeg ikke er for velbevandret udi EDB, men efter beskrivelsen på disken, så er det data, men jeg har ikke en ledning til power. Fabrikatet er Seagate 200 Gbytes.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2016 - 16:36 #4
Hvis der er et DVD drev, så lån ledningerne derfra.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2016 - 19:08 #5
hvis det er et smalt stik (ca 1 cm bredt) så tager du en https://www.avxperten.dk/harddisk-kabinet-35-tm/sata-dobbelt-harddisk-dock.asp - der kan du bare droppe disken i, og så har den strøm og dataforbindelse til pc via usb.
Er det et bredt stik (4-5cm) så gå efter min første løsning - der medfølger strøm til disken.
Avatar billede rasmarne Nybegynder
12. april 2016 - 11:11 #6
Tak til claes57