Avatar billede 2bach Nybegynder
24. februar 2016 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win7 Ultimate 64bit mystisk mappe ??

Hej igen igen!

I forbinndelse med løsning af opstarts problemer herinde, blev jeg opmærksom på en mappe jeg ikke kender og som optager en del plads på min pc, den vil jeg mægtig gerne af med! ( se link )

https://www.dropbox.com/s/kj6s2gylh8105ql/hmm.png?dl=0

Er der nogen der ved hvad det er ( ligner win 10 filer ) & kan jeg bare slette den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2016 - 14:12 #1
Findes der i mappen en fil  der hedder MRT? så er det blot fordi Microsoft ikke automatisk har fjernet den!
MRT = "Microsoft Remooving Tool" Må gerne fjernes
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 23:16 #2
Det er typisk en mappe fra en opdatering, som ikke er blevet fjernet rigtigt.

Normalt er jeg bare kold og sletter den, men er man lidt mere forsigtig, så kan følgende gøres.

Omdøb mappen med et par XXX mere i mappenavnet.

Er der nogen programmer der bruger mappen, når du omdøber den, så vil du få at vide med det samme at du ikke kan omdøbe den.

Kan den omdøbes, så er der ikke nogen programmer der bruger den aktivt i dette øjeblik, men der kan være nogen der ønsker at gøre det senere, så bare lad mappen beholde det nye navn, så skal programmerne nok dukke op og brokke sig over at de ikke kan finde deres filer.

Er der efter nogle dages brug og flere genstarter ikke nogen programmer, der har brokket sig, så smid den ud.
Avatar billede 2bach Nybegynder
24. februar 2016 - 23:43 #3
Hej !
Nej ingen MRT i mappen!
Jeg poster lige indholdet af mappen i næste post !
Avatar billede 2bach Nybegynder
24. februar 2016 - 23:47 #4
Lyder som en brugbar idé, den prøver jeg lige af
Mappens indhold kan måske give en bedre ide om hvor & hvordan!

https://www.dropbox.com/s/kj6s2gylh8105ql/hmm.png?dl=0

Den fylder oomkring 250mb og det er er ikke fedt med så meget skrammel på en ssd disk ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2016 - 23:53 #5
Du kan roligt slette den det er et spejl af nogle opdateringer som ikke automatisk er blevet slettet
Avatar billede 2bach Nybegynder
25. februar 2016 - 14:15 #6
Virker ingen problemer so far - tak for hjælpen !
Avatar billede 2bach Nybegynder
25. februar 2016 - 14:20 #7
Hov det var forkert knap laver du et svar så jeg kan betale :)