Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:22 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Køb af brugt computer

Overvejer køb af brugt computer, men vil godt have nogle bud på hvad sådan en må koste.

Den indeholder følgende:

HARDWARE: [GFX: AMD HD 7870] [CPU: i5 2500K@4500 (OC)] [MB: MSI Z77A-G43] [PSU: Corsair HX520W] [HDD: 750GB] [Ram: 8GB] [Køler: CM Hyper 212 Evo] [Kabinet: CM Stacker (super kvalitet)] [Optisk drev: Ingen] [OS: Win10]

Mvh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:24 #1
Jeg Skal bruge et dvd drev, men det finder jeg selv :-)

Computeren er nok 3-4 år vil jeg tro
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2016 - 18:03 #2
Et slaw på tasken efter lidt læsning på nettet: max 1800
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 18:15 #3
Tak milter. :-)
Venter lige på flere bud før jeg lukker igen.
Avatar billede sonalias Seniormester
14. februar 2016 - 19:03 #4
2500 burde man godt kunne få på dba med det kabinet..
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 19:10 #5
#4 Tak solinas
Ja jeg hæfter mig også på kabinettet der alene vejer 14 kg og er lavet i aluminium (virkelig kvalitet). Havde dog selv en ide om et max bud på 2000 kr. Er det at underbyde?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 19:13 #6
Avatar billede sonalias Seniormester
14. februar 2016 - 20:53 #7
Det værste du kan få er et nej, byd 1800 og så kan i vel mødes på Ca 2k
Avatar billede Wally73 Mester
14. februar 2016 - 21:02 #8
Det jeg hæfter mig mest ved er alderen på 3-4 år og så at den kører OC'et.
Det giver den ikke meget levetid tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 21:03 #9
#7 Ja det er rigtigt.
Tak for jeres kommentarer.
Læg venligst svar begge to :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 21:07 #10
Hov fik ikke opdateret :-)

#8 Tak wally73 for din mening om holdbarhed. Det kan du have ret i. I den første annonce skrev han den ikke var blevet brugt det sidste års tid fordi han var blevet far, så det tæller vel lidt fra. Men hardware der står kan vel også på en måde ældes så det virker dårligere. Og så meget er et brugt kabinet jo ikke værd.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 23:54 #11
Har skrevet med sælger vedr. overclocket cpu
Han fortæller at lige den processor er specielt lavet til OC, og at den kører 100% stabilt med den køling der er i kabinet og på cpu.
Temperatur har aldrig har været over 52 grader (selv ved stress test) skriver han
Disse temperaturer ser jeg for værende lave for en cpu der er overclocket.
Jeg kan jo ikke vide om det er rigtigt, men med det kabinet og de blæsere der er i det, kunne jeg måske godt tro det var sandt.
Avatar billede Wally73 Mester
15. februar 2016 - 05:46 #12
Ingen CPU'er er lavet til at køre overclocket.
Hvis de var det, så ville producenterne jo sælge dem med den hastighed.

Producenterne har bare valgt ikke at begrænse dem, da det er godt for deres bundlinje.
De CPU'er der kan overclockes er nemlig de dyrere af dem og når de overclockes så dør de hurtigere, så folk smider altså flere penge for at få CPU'erne og skal købe ny oftere.
Win-Win for producenterne.

Grunden til at producenterne ikke sælger dem med den høje hastighed er pga. kølingen.
Det er praktisk talt umuligt at køle dem nok ned til at de ikke disintegrerer pga. varmen.
Det kan godt være at man kan køle chippen ned i det yderste lag, men kernerne, som sidder inde i midten af chippen bliver stadigvæk for varm.

Jeg har selv kørt med OC'et maskiner i en årrække endda med heftig væskekøling af alt for at opnå det de sidste par hundrede dele af en procents ekstra ydelse.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. februar 2016 - 07:43 #13
Jeg har selv haft en overclocked 2500k som kørte fint i et par år uden problemer, også ved 4500MHz. Stadig korrekt som Wally siger at de ikke er "lavet" til det, men det er også baseret på at den er leveret med standardkøling. og k serien betyer at den er unlocked fra producentens side så det er lettere at overclocke den direkte fra bios (Eller endda Windows via genstart med nogle bundkort). Smider som svar
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2016 - 14:09 #14
Jeg har ikke hørt den CPU/blæser-kombination, men OC betyder altid mere varme, og mere varme kræver mere køling = mere støj. Men måske er jeg mere følsom mht. støj and andre, f.eks. har jeg de seneste 11 år kørt med grafikkort med passiv køling :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2016 - 15:59 #15
Tak for de sidste tre indlæg der gør at jeg ikke vil købe den.
Der er for stor risiko ved dette.

Wally73 læg venligst et svar også :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2016 - 16:08 #16
Sidste chance Wally73. Jeg lukker den i morgen.