Avatar billede frittenxsweater Nybegynder
15. januar 2016 - 16:58 Der er 9 kommentarer

Computer starter ikke korrekt

I går skulle min lillebror og jeg bygge hans nye computer, eller det vil sige sætte delene fra den gamle over i et nyt kabinet, og dertil en en PSU og et nyt motherboard. Men vi fandt så ud af, at det motherboard han havde købt, ikke understøtter hans CPU, og vi blev derfor nødt til at samle hans gamle PC, indtil han får et nyt motherboard. Men da vi samlede den og prøvede at starte den, skete der ikke rigtigt noget.

Strømforsyningens lampe lyser vedvarende.

CPU fan kører som den skal

Ekstern fan kører som den skal

Fan på grafikkortet kører også (hans grafikkort har ikke brug for nogle kabler)

Når man trykker på tænd knappen, lyder computeren til at starte normalt op, men der sker bare ikke noget på hverken skærmen, der bare siger "intet signal" eller på hans Steelseries tastatur, som gerne skulle lyse i knapperne når computeren startes.

Computeren virkede fint før vi pillede delene ud og satte dem ind igen... Jeg er bange for, at vi har sat nogle kabler et forkert sted.

Hans specs er:

Grafikkort: Nvidia GTX 745 4gb OEM

RAM: 8 gb af 1 stik

Motherboard: IPM87-mp

Processor: Intel Core I5 2,9ghz

Jeg kan godt sende billeder af hvor kablerne er sat til.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2016 - 17:04 #1
Hej og velkommen til.
Har i prøvet uden strøm på maskinen, at holde start knappen nede i ca 30 sekunder, og så prøve at starte op?
Tag evt bios batteri ud også og genmonter og prøv så opstart
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2016 - 17:17 #2
Bare et skud i tågen - I har vel ikke glemt, at sætte det lille firkantede stik til cpuén til bundkortet? Ellers kik på rammene.
Avatar billede frittenxsweater Nybegynder
15. januar 2016 - 17:29 #3
Vi har prøvet 30 sekunders tricket, uden held.

Kigger lige nærmere på BIOS batteriet og giver besked bagefter.
Avatar billede frittenxsweater Nybegynder
15. januar 2016 - 17:30 #4
Et firkantet stik? :P
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2016 - 17:48 #6
Ja der er et bredt og et lille firkantet stik, som skal i bundkortet.
Det ser nok lidt anderledes ud på jeres bundkort, men her er et eksempel. http://peecee.dk/upload/view/456182
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2016 - 17:49 #7
Ps. der er 8 huller, men man kan bare sætte 4 ben i.
Avatar billede frittenxsweater Nybegynder
15. januar 2016 - 17:54 #8
Falsk alarm.

Da min lillebror i går monterede selve CPU'en, vendte han den forkert. Jeg bemærkede det da jeg kiggede efter stikket. Tak for de hurtige svar, havde jeg ikke kigget omkring CPU'en igen, havde der gået lang tid før jeg havde opdaget at CPU'en vendte den forkerte vej!
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2016 - 18:09 #9
Vendte cpuén forkert? Det troede jeg ikke man kunne, så nu er spørgsmålet, kan computeren køre nu?