Avatar billede sofussuper Nybegynder
29. december 2015 - 10:42 Der er 8 kommentarer

windows vista

Hej, jeg har en pc med præinstalleret windows vista,er det muligt,at lave nogle gendannelsesdiske, og installere vista på en anden harddisk, altså på den samme computer?
på forhånd tak. Kim
Avatar billede stjans Guru
29. december 2015 - 11:35 #1
Måske. Hvis din nuværende harddisk har et recovery drev, så nok nej - medmindre du klan klone dette til ny disk, men du skal jo have fat i drevet.

En del har mulighed for at lave/etablere recovery discs - så dér er det bare det, som du gør. Disc´en vil få en boot sektion - så den virker også på en tom harddisk.
Avatar billede sofussuper Nybegynder
29. december 2015 - 11:41 #2
Jeg kan ikke se, hvorledes jeg har mulighed for at lave recovery disk, kan ikke finde det i windows, jeg kunne på xp, men kan ikke finde det her, er det mon noget der ikke findes mere, eller er det bare min computer acer aspire 5310?
mvh Kim
Avatar billede stjans Guru
29. december 2015 - 11:55 #3
Der er vidst et skjult drev, der indeholder recovery - det er hvad jeg kan google mig frem til.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2015 - 12:05 #4
Hard Disk Recovery bør være aktiveret som standard. Hvis det ikke er, kan du nødt til at gå ind i dit system BIOS ved at trykke F2 ved boot og aktivere den under fanebladet Avanceret.

ALT+F10 for at køre den
Avatar billede stjans Guru
29. december 2015 - 12:12 #5
Trådstarter ønsker ny harddisk, så han skal have recovery filerne ud åp en eller anden måde.

Måske hele recovery drevet kan kopieres til en USB nøgle - eller en DVD ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2015 - 15:23 #6
Kan du ikke blot Klone disken?
der findes mange Klonings værktøjer jeg selv bruger AOMEI.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 18:32 #7
Enig i at klone disk, eller endnu bedre låne en Vista version der er magen til din egen, og tag en kopi af den.
Du har jo produktnøglen du kan aktivere med, og samtidigt  får du ikke de preinstallerede programmer med, som jeg synes er en fordel. Føler ikke på nogle af de computere jeg har set at de var specielt brugbare.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2015 - 23:55 #8
vis du ikke kan tilgå dinsk fra windows så boot disk http://www.bootdisk.com/ eller en backup som kan boote http://ntfs.com/bootdisk_backup.htm