Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 09:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløse netværk listes, men laptop kan ikke gå på.

Hej,

på en ny laptop (W10) har jeg efter ca 14 dages brug fået problem med det trådløse net.

Områdes trådløse net listes, men jeg kan ikke forbinde til nogen af vores 2 stk.

Det har virket problemfrit, og hustru-laptoppen har ikke problemer.

Jeg er vant til stationær maskine med kabel til nettet, så jeg håber på hjælp til fejlfinding eller guide til evt. ændring i opsætning.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 10:04 #1
Er ikke ekspert på dette område, men har du forsøgt at lukke alle enheder ned der bruger netværket, og derefter genstarte netværket, for så herefter at koble en enhed på ad gangen?
Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 11:11 #2
Hej,

du er nu temmelig tæt på at være ekspert :-)

efter at have lukket hustrus tablet og smartphone, kom jeg automatisk på, da jeg genstartede - hustru var ikke i stand til at vippe mig af igen, da hun efterfølgende kom på nettet på egne maskiner.

Hvad er så lige min løsning? (konen bliver vist) .....!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 11:28 #3
Jeg ved ikke umiddelbart hvor fejlen opstår, men det er typisk den procedure jeg bruger når det kokser på netværket.
Og i langt de fleste tilfælde virker dette.
Jeg kører altid med default indstillinger i router/modem og piller ikke ellers ved indstillinger.

Håber alle enheder nu virker for dig?
Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 14:28 #4
Hej,

situationen forekommer stabil, så jeg har noteret mig fremgangsmåden. Du får mange tak - i tilfælde af for irriterende tilbagefald vender jeg nok tilbage.

Mange fynske hilsener,

Carsten
Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 14:29 #5
Tog jeg selv points'ne????
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 18:08 #6
Ja det gjorde du.
Er hjælperes indlæg lagt som kommentar så skal du bede om svar fra hjælperne når tråd skal lukkes.
Jeg lægger normalt alle mine indlæg som kommentar, og disse kan ikke bruges til at lukke med.
Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 18:27 #7
men jeg valgte "til løsninger og pointgivning" -

flovt, - har jeg så taget point fra dig?

og hvordan kan vi få retfærdigheden til at ske?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 19:00 #8
Ja det gjorde du, men når du gør det på dit eget svar tildeles dette svar point. Det skal være på en hjælpers svar for at denne får point.
Flovt? Næ det er der en del der gør :-)

Man kan råde bod på det ved at lave et point spørgsmål.
I dette skrives "Point til "hjælperen/hjælperne"(hvis der er flere)
Point spørgsmål lægges i samme kategori som det oprindelige, og med samme antal point. I den nye og den gamle tråd henviser man til den modsatte tråd ved at kopiere link ind.

Håber du forstod dette :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2015 - 19:02 #9
Du kan lige få denne velledning jeg giver når det har gået galt. Så husker du det måske til næste gang :-)

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede cljeppe Mester
27. december 2015 - 23:05 #10
Tak for tålmodig guiding, - holder vejret og henviser til

http://www.eksperten.dk/spm/1008082
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2015 - 12:09 #11
Velbekomme Og fortsat god dag.
Hopper af tråden her nu