Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 10:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Smartphone fra Lightinthebox

Er der nogle der har erfaring med Smartsphone fra Lightinthebox- eventuelt Lenovo. Jeg har købt flere ting samme sted, og er fuldt ud tilfreds med den kvalitet det er i. Men hvad med Smartsphone er det også i god kvalitet.

http://www.lightinthebox.com/da/lenovo-straight-android-4-4-4g-smartphone-5-5_p4602310.html
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. december 2015 - 10:36 #1
Min erfaring er at så længe de ikke går i stykker, kan de være ok. Lightinthebox har ganske rigtig mange ok produkter, men personlig vil jeg nok være ret selektiv med hvad jeg ville købe på siden. Smartphone's er ikke på min ok-liste ;-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. december 2015 - 10:37 #2
#1 det skulle være en kommentar, sorry..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2015 - 10:45 #3
De danske butikker importerer dem jo også (og laver så en fordanskning af prodktet) - du kan også købe en lavpris tablet i Harald Nyborg. De sparer typisk på RAM, skærm og batteri. Men det kan bruges.

To ting du dog skal sætte dig klart:

Det kan næppe betale sig at reklamere over den, hvis den går i stykker. Returforsendelsen overstiger værdien.

Du risikerer at den bliver taget i tolden, da den overstiger kr. 80,- i værdi. I så fald kommer du til at betale dansk moms og gebyrer, hvilket ofte ødelægger den gode forretning.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 10:58 #4
"Du risikerer at den bliver taget i tolden, da den overstiger kr. 80,- i værdi. I så fald kommer du til at betale dansk moms og gebyrer"

Sådan som jeg læser reglerne betaler transportøren for moms og afgifter.Jeg handler jo med en internet virksomhed !

Fra Skat :
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423
"Transportøren, dvs. virksomheden som transporterer varerne til dig, beregner og opkræver moms, told og særlige afgifter. Ofte vil transportøren opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT har ikke indflydelse på gebyret eller dets størrelse. Du kan ikke selv betale direkte til SKAT, når dine varer transporteres med post eller et andet kurerfirma"
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 11:00 #5
"Det kan næppe betale sig at reklamere over den, hvis den går i stykker. Returforsendelsen overstiger værdien"

Der har du selvfølgelig en pointe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2015 - 11:12 #6
Sådan fungerer det ganske rigtigt, når du handler med de store internationalele firmaer. Miniinthebox/lightinthebox m.m. har til i et ikke nærmere angivet asiatisk land, og du skal ikke regne med nogen toldbehandling fra deres side.

Når jeg nu skriver som jeg gør, er det skam baseret på "real life experience" ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2015 - 11:14 #7
...Eller rettere. Det står jo klart og tydeligt i den tekst du har sat ind, at transportøren (her i landet som regel PostDK) opkræver afgiften. Fuldstændig som jeg har beskrevet... - dyrt. Som jeg husker det, er deres behandlingsgebyr alene på kr. 140,-
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2015 - 11:29 #8
Transportør afregner moms/told med staten. Men de sender skam regningen + håndteringsgebyr videre til modtageren.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2015 - 11:30 #9
Undskyld svar-klik - jeg er på iPad, og skulle scrolle.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 09:02 #10
#6 #7 Jeg har handlet med LightInTheBox i lang tid og har ikke fået andet regning, end den jeg skulle betale for da jeg bestilte varen.

Leverings omkostninger skal man altid selv betale for, også i Danmark.

"dyrt. Som jeg husker det, er deres behandlingsgebyr alene på kr. 140,-"
Man kan ofte selv vælge hvem der skal levere sin pakke - og derved pris.
http://www.lightinthebox.com/da/knowledge-base/c1212/a3085.html

"og du skal ikke regne med nogen toldbehandling fra deres side"
Nej ikke fra LightInTheBox som bare formidler andres vare lige som Ebay og Amazon - det er afsender der ordner den slags.
http://www.lightinthebox.com/da/knowledge-base/c1212/a3086.html

Nå, men tak for indlæggene hvis der er nogle der vil havde point så ræk lige hånden i vejet.Ellers lukker og slukker jeg selv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2015 - 11:08 #11
Som claes57 også pointeres, sendes regningen altså videre til dig - uanset at du tidligere har været heldig.

Ved afsendelsen sættes en værdi på pakken, og overstiger denne kr. 80,- behandler "transportøren" selvfølgelig pakken som en toldforsendelse.

Er værdien under kr. 80,- går den som regel igennem. Men netop kineserbutikker sætter ofte fiktive priser på varen - og det ved skat godt. Derfor tages "lavpris" pakker ofte ud til kontrol, og så falder hammeren, selv om prisen var angivet til under kr. 80.

At dine pakker tidligere er gået igennem, kan du bare glæde dig over... - men det er altså ikke nogen garanti. Du kan kun håbe... :-)

Jeg samler ikke på point.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 14:16 #12
Jeg lukker
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2015 - 16:45 #13
#6 Nu ved jeg ikke hvor i har jeres dårlige erfaringer fra, men jeg handler kun med velrenommeret online butikker.