Avatar billede g91 Juniormester
07. december 2015 - 20:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Registrering af dataforbrug

Hvordan kan man få et realistisk billede af sit databehov som grundlag for evt. køb af anden netløsning ?
Jeg har i dag en fibernetforbindelse med frit dataforbrug, og med nethastigheder der dækker mit behov.
Imidlertid synes jeg, at prisen efterhånden er for høj, og jeg har derfor undersøgt andre muligheder.
Jeg overvejer en løsning med en 4G trådløs router med et dataabonnement med en defineret datamængde. Men hvor meget har jeg brug for ?
Jeg streamer ikke film eller musik. Bruger primært IT som arbejdsredskab og så naturligvis mail og lidt netsurf efter div. informationer osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 20:32 #1
Prøv at skønne hvor meget du skal bruge nettet og put det ind i den beregner her:
https://internettjek.dk/databeregner

Kan sige at vi lige har købt en bærbar til min svigermor, hvor vi har købt et trådløst net med til denne.
Udbyder leverer 15 gb data for 99 kr.
Det er denne udbyder her:
http://www.oister.dk/mobilt-bredband/
Der er også andre, men på de to andre jeg også så på, fik man mere data her.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 20:36 #2
Min kone bruger internet på telefon meget, og i hendes abonnement er der 11 gb data, men hun har aldrig været over de 3.
Så skal man ikke streame meget kræver det ikke så meget.
Avatar billede g91 Juniormester
07. december 2015 - 21:01 #3
Tak for tips. Jeg kendte ikke "Databeregner" fiks redskab.
Læg et svar 220661 hvis du vil ha' point.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 21:27 #4
Jeg kendte den heller ikke selv :-)
Et svar
Avatar billede f-arn Guru
22. marts 2016 - 06:34 #5
Du kan prøve en af disse i en måned eller to ->

http://www.hongkiat.com/blog/monitor-internet-usage/