Avatar billede jacobvad1010 Novice
06. december 2015 - 19:31 Der er 10 kommentarer

hvor længe er windows 10 gratis?

hvilken dato er windows 10 ikke gratis længere ?

cirka svar modatages ogsp :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2015 - 19:33 #1
Ca et år frem fra datoen den blev frigivet..
Tror måske i juni/juli 2016..
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 19:46 #2
Jeg troede at det blev ved med at være gratis
Avatar billede tryltryl Juniormester
06. december 2015 - 20:06 #3
#2

Det afhænger af, hvordan spørgsmålet læses :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2015 - 20:10 #4
#3 Antager vi snakker om opgradering til Windwos 10, men nu er Microsoft jo heller ikke ligefrem til at stole på, da de har annonceret noget og senere trukket det i land.. En grund til nogen af os kører med Linux! Det betaler man da ikke for, for at blive holdt for nar! ;)
Avatar billede tryltryl Juniormester
06. december 2015 - 20:29 #5
Det hele handler bare om, at man opgraderer inden august, hvis man vil gøre det gratis.

Har man først opgraderet, så har man en gratis Windows 10. Den begynder ikke at koste penge efter august :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2015 - 20:43 #6
som #5 - du skal tage en komplet backup af din pc (et image). Så opgraderer du til win10 inden sommeren 2016. Microsoft kender så din pc's data, og du kan indlæse dit image og gå tilbage til hvad du havde før - du har bare nu en licens (til den pc - ikke hvis du flytter til anden pc) til at skifte til win10 når du vil.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2015 - 21:48 #7
Man skal så lige huske at licensen er digital. Så Microsoft kan reelt set godt finde på at spærre din licens hvis den er inaktiv i en længere periode, men sandsynligheden er nok li 0 lige for tiden...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. december 2015 - 07:56 #8
#6
Jeg overvåger denne tråd som passiv tilskuer, fordi jeg planlægger at montere en ekstra harddisk indeholdende en klon af min Win7 partition. Den opgraderes til Win10, og jeg håber så at kunne vælge styresystem via bootmenu i bios - indtil jeg har set, om der bliver driverproblemer med min nuværende hardware.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 16:11 #9
Så vidt jeg husker er det den 29 juli 2016 den er gratis til at opgradere med.
Herefter skal man købe licens til win 10.
Er computeren opgraderet inden, kan du lave en dvd du kan geninstallere computeren med. Du skal ikke indtaste nøgle til pc da info om aktivering gemmes hos Microsoft.
Kun med en købt Win 10 skal nøgle indtastes.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 16:16 #10
#8 Har lige været den process igennem, da jeg fik besked om at mit Geforce 6200 grafik kort ikke var kompatibelt med Win 10. Derfor valgte jeg at klone min systemdisk over på en test disk, som jeg opgraderede på. Mit grafik kort virkede godt nok med Win 10 alligevel, da den Win 8 driver den kørte med også kunne køre på Win 10. Jeg har dog gået tilbage igen, da den ikke kørte helt optimalt. Jeg er ikke klar over om det er fordi at det er flere opgraderinger der ligger oven i hinanden der er skyld i det.
Oprindeligt er den opgraderet fra en 6 år gammel Xp installation for 1,5 år siden til Win 8 og den er jo så også blevet opgraderet til 8.1.
Jeg vil prøve igen lidt senere når tiden nærmer sig.