Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2015 - 04:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth til min android

Før jeg var så dum at opgradere til W10, fungerede forbindelsen fint - jeg klikkede på telefonen i 'Vis enheder og printere' og så var den klar til overførsel.
Hvis jeg klikker på den nu, kommer der et lille vindue "Egenskaber for GT-1890N" og hvis jeg højreklikker i stedet kommer "Opret forbindelse ved hjælp af" --> Adgangspunkt - så skriver den oprettet forbindelse - hvorefter der kommer en tekst med og derefter et skilt med at det mislykkeds, at den måske allerede er tilaluttet en anden computer og noget mere vås.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2015 - 22:56 #1
Det mest normale er, at du mangler at installere bluetooth "Stack"´en. Det er et sæt instruktioner, der gør at bluetooth enheden forstår og kan kommunikere med forskellige typer bluetooth enheder. Uden denne, kan du kun meget simple ting med bluetooth forbindelsen.

Du skal finde ud af, hvem der har produceret bluetooth enheden i din PC, gå på PC-producentens hjemmeside og se, om de har en bluetooth driver liggende til Windows 10. Har de ikke, må du gå på producentens hjemmeside og se om du har (Broadcom og Athos er to almindelige producenter), men det er desværre ofte de ikke selv laver drivere.
Så må du forsøge dig hos nogle af de store producenter af hardware, og se om nogen af disse har den "stack" du skal bruge... - eks. har Lenovo til Broadcom her: http://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds031759
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. november 2015 - 23:03 #2
Tak for det. Risikerer jeg at lave problemer hvis jeg kommer til at installere en forkert?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2015 - 14:29 #3
Der er selvfølgelig altid en risiko, men da det vil ende med at optræde under installerede programmer, kan du altid bare afinstallere igen...