Avatar billede ZeBa Ekspert
04. november 2015 - 21:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjern Groove

Har lige været så tåbeligt at opdatere til W 10, så når jeg klikker på en mp3 fil (med stifinder) kommer der noget, der hedder Groove. Hvordan kommer jeg af med det?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2015 - 22:49 #1
hvis du højreklikker på filen kan du så ikke vælge "åbn med" og vælge din favorit afspiller i en liste der?
Har du vlc player med fra din opgradering?
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. november 2015 - 23:14 #2
Hvad er vlc?
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. november 2015 - 23:17 #3
Jo, kan godt højreklikke, men næste gang kommer Groove igen.
Det kan sgu da ikke passe, at man ikke kan slippe for det evindelige ragelse, man igen og igen bliver påduttet af Windows
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2015 - 23:31 #4
Vlc er en multimedia afspiller som der kan afspille stort set alle video og lydformater:
http://www.videolan.org/vlc/

Når du højreklikker og vælger et andet program, er der så ikke en mulighed for at sætte et tjektegn så dit valg gemmes til næste gang?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2015 - 23:38 #5
Gå i søg og skriv "standardprogrammer".
gå ind og vælg "knyt en filtype eller program til en fil".

Vælg filtypen du vil ændre på og tryk på rediger program.
Her vælges det program du vil åbne filen med.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2015 - 23:41 #6
Windows Media Player har du vel også herinde, hvis du ikke har prøvet vlc før?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2015 - 23:44 #7
knyt en filtype eller en protokol til et program skulle der stå :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2015 - 00:02 #8
En anden måde:
Start-indstillinger-standard apps.
Her vælger du "musikafspiller" og trykker på groove der står herinde som for valgt. En boks fremkommer hvor du kan vælge en anden til at afspille musik. Den valgte vil herefter være din foretrukne afspiller til alle former for musikafspiller.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. november 2015 - 04:04 #9
Så lykkedes det, tak for det :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2015 - 15:43 #10
Velbekomme :-)
Er lige akkurat selv kommet på win 10 på en bærbar, så den guide her var helt "frisk" :-)